انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تسویه بدهی تولیدکنندگان با پرداخت پنج درصد اصل و سود تسهیلات دریافتی

براساس مصوبات جلسه هشتادو پنجم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تولیدکنندگان باپرداخت پنج درصد اصل و سود تسهیلات دریافتی، یک سال تنفس و تقسیط پنج ساله می‌توانند بدهی خود را تسویه کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، نیمه آذرماه امسال بود که رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف بدهی معوق واحدهای تولیدی و اجرای مصوبه ستاد تسهیل رفع موانع تولید شد. در این نامه این نکته مورد توجه قرار گرفته بود که براساس مصوبه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شده بود بانک های عامل با دریافت ۵ درصد از اصل و سود بدهی به عنوان پیش پرداخت و اعطای یک سال تنفس و تقسیط بدهی در پنج سال در اقساط مساوی یا نامساوی یا پلکانی مورد توافق مشروط به اینکه میزان تنفس و تقسیط بیشتر از ۶ سال نشود اقدام کنند، اما این مصوبه برای ابلاغ به بانک ها در شورای پول و اعتبار طرح نشده است. اقدامی که موجب شد تا اجرای این مصوبه تاکنون به تاخیر افتد. درخواست مطرح شده از سوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت موجب شد تا اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه ای به عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی خواستار تسریع در ابلاغ مصوبه مورد نظر هشتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسط شورای پول و اعتبار شود تا بدهی های معوق واحدهای تولیدی تعیین تکلیف شود.

به گفته زالی دبیر ستادتسهیل و رفع موانع تولید، حدود ۶۰ درصد از مراجعان کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را کسانی تشکیل می دهند که برای تعیین تکلیف بدهی بانکی درخواست و مطالبه دارند و اگر مصوبه هشتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل عملی شود بسیاری از مشکلات حل می شود. دبیر ستاد ملی تسهیل ورفع موانع تولید کشور بر این نکته نیز تاکید کرد که باید بپذیریم که بانک ها توان محدودی در پرداخت تسهیلات دارند و ما با این مصوبه به واحدهای تولیدی کمک می کنیم تا بدهی خود را با کمک دولت بپردازند تا به این طریق بنگاه های بدهکار را از سرفصل بدهکاران غیر جاری خارج می کنیم و اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از واحدها به چرخه تولید باز می گردند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت