انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تولید نوار‌های آبیاری قطره‌ای از ضایعات پلاستیک؛ چالش تولید کشاورزی

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، تولید و عرضه نوار‌های آبیاری قطره‌ای از ضایعات پلاستیک را چالش پیش روی کشاورزان عنوان کرد.

 

 

آقای محمدرضا بهشتیان رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن در گفتگو با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما گفت: نوار‌های آبیاری در کشاورزی به دلیل مصرف بهینه و حداقلی آب بسیار حائز اهمیت است، اما در برخی موارد کشاورز با تشخیص خود به سمت خرید نوار‌های غیراستاندارد با درصد آبرسانی بالا و ارزان سوق پیدا می‌کند.

بهشتیان به لزوم عرضه نوار‌های آبرسانی استاندارد اشاره کرد و افزود: برخی از لوله‌های آبرسانی پلی اتیلن موجود در بازار بدلیل دارا نبودن استاندارد‌های لازم همچون آزمایش فشار میزان آب مصرفی و مقاومت‌های حرارتی در برابر نور خورشید، از ناحیه‌ای دچار آسیب می‌شوند و به مزارع و محصولات کشاورزی خسارت وارد می‌کنند و باعث از بین رفتن بذر و محصول می‌شود.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه قیمت نوار باکیفیت آبیاری ۶۰۰ تومان است و در بازار همان نوار با قیمت ۳۰۰ تومان فروخته می‌شود که ۷۰ درصد نرخ مواد اولیه هم نیست، و کاملا قابل تشخیص است که این لوله‌ها از ترکیب ضایعات پلاستیک و دمپایی با گرانول تولید شده است و کشاورزی که ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان برای تولید گوجه فرنگی سرمایه گذاری کرده است و ۱۰۰ نوار بی کیفیت را به ارزش ۳۰ میلیون تومان می‌خرد به علت فرسودگی و مقاومت پایین، نوار آبرسان دچار قطعی و پارگی شده و همه محصول این کشاورز با قطع و وصل شدن فشار آب از بین می‌رود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن گفت: فرهنگسازی و ترویج استفاده از کالای مرغوب در میان مشتریان به ویژه کشاورزان و ندادن مجوز برای تولید این محصولات بی کیفیت از سوی متولیان امر از راه‌های مقابله با عرضه و استفاده از این محصولات است.

وی با بیان اینکه موارد بسیاری از مضرات استفاده از لوله‌های پلی اتیلن غیر استاندارد به مراجع نظارتی، گزارش شده است؛ افزود: تولیدکنندگان این محصولات بی کیفیت که از فروش این لوله‌ها سود هنگفتی بدست آورده اند در مواجهه با این گزارش‌ها سریعا به تعویض نوار‌های آبرسانی مرجوعی اقدام می‌کنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت