انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تولید نیازمند بازگشت ارزهای صادراتی

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اسپانیا اظهار کرد:‌ ارز حاصل از صادرات حتما به کشور برمی‌گردد در غیر اینصورت تولیدکننده امکان ادامه تولید را نخواهد داشت، چون نیاز دارد که چرخه تولید ادامه داشته باشد.

محمد طاهری رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اسپانیا اظهار کرد: مشکلات موجود کشور از دو تحریم آمریکا و تحریم داخلی ناشی می‌شود. از یکسو آمریکا اجازه دسترسی به منابع بانکی را نمی‌دهد و از یکسو تجار تحت فشار زیاد قرار می‌گیرند و باید به کسانی که در وضع کنونی صادرات کشور را زنده‌ نگهداشته‌اند تبریک گفت.

وی ادامه داد: مشکلات نقل و انتقال پول در صادرات و استرس‌هایی که به صادرکننده وارد می‌شود بالا است و این امیدواری وجود دارد که با برداشته شدن گام‌هایی در جهت رفع تحریم معضلات کنونی برطرف شود.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اسپانیا تصریح کرد:‌ اگرچه نمی‌توان منکر تخلفاتی در این زمینه بود و ممکن است صادرکننده‌ای هم باشد که ارز حاصل از صادرات را به کشور برنگردانده باشد، اما شناسایی آنها کار دشواری نیست و صادرکنندگان صادق که روند تولید صادراتی و صادرات آنها ادامه دارد مشخص است.

طاهری با اشاره به رفتار دولت ترکیه با صادرکنندگان این کشور اظهار کرد:‌ رییس جمهور این کشور در سفر به سایر کشورها هیاتی از تجار را با خود همراه می‌کند و تمامی مشکلات تجاری را در همفکری با بالاترین مقامات این کشورها حل و فصل می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از صادرکننده با هدف ارزآوری صادراتی عنوان کرد: ارز حاصل از صادرات حتما به کشور برمی‌گردد، در غیر اینصورت تولیدکننده امکان ادامه تولید را نخواهد داشت چون نیاز دارد که چرخه تولید ادامه داشته باشد و ما نیز از دولت می‌خواهیم که از صادرکننده حمایت کند.

طاهری اظهار کرد: به تازه‌گی اعلام شده که به ازای صادرات واردات انجام شود که پروسه‌ای است که فرآینده خود را دارد و صادرکننده باید تاجر مورد اطمینان خود را پیدا کند و نباید تنها با این تصور که صادرکننده‌ای ممکن است ارز حاصل از صادرات را به کشور برنگرداند بروکراسی پیچیده‌ای را در کشور حاکم کنند که روندهای کنونی را کُندتر کند.

وی افزود: مسائل قانونی و برکرواسی پیچیده فرایندهای صادراتی باید برطرف شود تا صادرکننده بتواند با آرامش خاطر به روند تولید صادراتی خود ادامه دهند.

طاهری اظهار کرد: صادرکنندگان فرش و خشکبار ایران با مشکلاتی در صادرات به اسپانیا مواجه هستند و اکنون مشکل نقل و انتقالاتی در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات وجود دارد. اینستکس به دلیل فشار شدید آمریکا اجرایی نشد و زمینه‌های مختلفی برای صادرات وجود دارد، اما منوط به آن است که معضلات کنونی وجود نداشته باشد.

وی درباره نقش اتاق‌های مشترک در بازگرداندن منابع ارزی بلوکه شده ایران عنوان کرد:‌ اتاق‌های مشترک نقش مهمی در بهبود فرایندهای صادراتی دارند و این سوء‌نیت وجود ندارد که منابع ارزی به کشور برنگردد، اما به دلیل آنکه مبادلات تجاری کره با آمریکا حدود ۲۰ میلیارد دلار است تحت فشار است و ما تنها امیدوار هستیم که با تغییر انتخابات در آمریکا گام‌هایی برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت