انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تولید گریدهای پلی اتیلن برای نخستین بار

شرکت پلیمر آریاساسول با توجه به نیاز شرکت‌های داخلی دو گرید LIM1922 و LFI2047A را به سبد محصولات خود برای عرضه در بورس کالای ایران افزوده است. گرید پلی اتیلن سبک LIM1922 ترکیب ویژه‌ای از فرآیند پایدار تولید وانعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از روزنامه فرصت امروز، شرکت پلیمر آریاساسول با توجه به نیاز شرکت‌های داخلی دو گرید LIM1922 و LFI2047A را به سبد محصولات خود برای عرضه در بورس کالای ایران افزوده است. گرید پلی اتیلن سبک LIM1922 ترکیب ویژه‌ای از فرآیند پایدار تولید وانعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد. این گرید برای کاربردهایی که نیاز به تعادل میان خواص دینامیکی و خواص مکانیکی است توسعه‌یافته. در همین حال گرید پلی اتیلن سبک LFI2047A دارای خواص زبری و نوری با کیفیت بالا است. با توجه به تولید این دو گرید مصاحبه‌ای با حمید وفایی مدیرعامل شرکت انجام شد.

 

شرکت پلیمر آریاساسول با چه هدفی دو گرید جدید از پلی‌اتیلن‌های سبک را در دستور تولید خود قرار داد؟

دو گرید LIM1922 و LFI2047A در کشور تولید نمی‌شود و نیاز از سابیک عربستان تامین می‌شد، اما با محدود شدن واردات از سابیک، بازار با کمبودهایی مواجه شد. با توجه به درخواست‌هایی که از سوی تولیدکنندگان داشتیم این دو گرید تولید و به بازار عرضه شد تا کمبود بازار تامین شود. البته این موضوع مطرح می‌شود که چرا تاکنون این محصول در کشور تولید نمی‌شد. باید بگویم که ترجیح بر این بوده که از شرکت‌های خارجی نیاز داخل تامین شود.

 

تولید این دو گرید چه میزان برای شرکت شما هزینه داشت؟

هزینه آنچنانی نداشت، زیرا شرکت توانایی تولید داشت اما به دلیل نبود مشتری داخلی تولید آن در دستور برنامه نبود. شرکت پلیمری آریاساسول توانایی تولید 20 گرید مختلف در پلی‌اتیلن‌های سبک دارد که تنها هشت گرید برای کشور تولید می‌کند و اگر بازار داخل نیاز داشته باشد می‌توانیم گرید‌های دیگر را برای صنایع پایین‌دستی تامین کنیم.

 

آیا برنامه‌ای برای صادرات تولیدات خود در این زمینه دارید؟

بنابر درخواست بازار داخلی است که تولید می‌کنیم. تولید این دو گرید از پلی‌اتیلن‌های سبک در صورت نیاز بازار داخل ادامه خواهد داشت. البته بازار خارجی نیز برای این محصول وجود دارد. هم‌اکنون کشور چین درخواست صادرات دارد اما اولویت برای ما تامین بازار داخلی است و مازاد برای صادرات خواهد بود.

 

در حال حاضر چه میزان تولید دارید؟ آیا برنامه توسعه‌ای در دستور کار شرکت است؟

براساس برنامه‌ریزی اولیه هزار تن تولید خواهیم داشت و بعد از بررسی وضعیت بازار و روند فروش هر سه ماه یک‌بار تولید خواهیم داشت تا نیاز بازار تامین شود.

 

آیا گریدهای دیگری از پلی اتیلن‌های سبک را در برنامه توسعه‌ای خود دارید؟ 

در گریدهایی که امکان تولید داریم براساس نیاز بازار برنامه تولید خواهیم داشت. محدودیت‌های تولید در گریدهای جدید وجود دارد که مربوط به کاتالیست‌ها است و تلاش می‌کنیم این کاتالیست‌ها را تامین کنیم. خوشبختانه با لغو تحریم‌ها توانایی تامین کاتالیست‌ها فراهم شده است. از این رو امیدواریم بتوانیم سایر گریدهای پلی‌اتیلن سبک را تولید کنیم. البته تلاش ما بر این است بتوانیم پلی‌اتیلن‌های سنگین را نیز تولید کنیم. 

 

آیا برنامه‌ای برای رفع محدودیت‌های کاتالیست‌ها دارید؟

رایزنی‌هایی برای تامین کاتالیست‌های مورد نیاز صورت گرفته و با رفع ممنوعیت‌های قانونی می‌توانیم کاتالیست‌های مورد نیاز را تامین کنیم و به‌زودی گرید‌های جدیدی به‌خصوص در بخش پلی اتیلن‌های سنگین و نیمه‌سنگین توسط این شرکت به بازار عرضه خواهد شد.

 

چقدر بودجه برای خرید تامین کاتالیست‌ها نیاز دارید؟

خرید کاتالیست‌ها جزو متریال کار محسوب می‌شود از این رو سرمایه آنچنانی نیاز ندارد. ما با تکنولوژی نسل چهارم فعال هستیم و کمبودی در بخش تکنولوژی وجود ندارد. از این رو نیاز به سرمایه‌گذاری کلان برای خرید تجهیزات نداریم.

 

آیا کیفیت تولیدات شرکت پلیمری آریاساسول با سابیک عربستان برابری می‌کند؟ بورس کالا در عرضه این محصول همراه بوده است؟ 

کیفیت برابری می‌کند و خریداران از آن رضایت خواهند داشت. بورس کالا در نحوه عرضه و قیمت‌گذاری و ایجاد کد فروش همکاری خوبی با ما داشتند. قیمتی که در بورس تعیین شده است بالاتر از محصول تولیدی سابیک عربستان نیست از این رو انتظار داریم با استقبال خریداران مواجه شویم البته در هفته نخست انتظارات ما از فروش برآورده نشد.

 

آیا با تولید دو گرید جدید که نیاز‌بخش اسباب بازی، وسایل خانه، درپوش‌ها و… را تامین می‌کند، ‌می‌توان امید داشت قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد؟

در مجموع محصولات پتروشیمی که در بورس عرضه می‌شود به دلیل کنترل قیمت توسط بخش سیاست‌گذار دولتی نسبت به محصولات عرضه شده در کشورهای اطراف بسیار ارزان‌تر است، حتی این قیمت در مقایسه با محصولات خارجی وارد شده نیز قیمت کمتری دارد. البته اگر بخواهیم همین محصول را صادر کنیم قیمت آن را افزایش می‌دهیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت