انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

جزئیات مشارکت جدید لینده در صنعت پتروشیمی ایران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون از آغاز مطالعات مهندسی اجرای دو طرح جدید بازآوری اتان و افزایش تولید اتیلن با مشارکت لینده آلمان خبر داد و گفت: در کنار اتیلن، تولید پروپیلن هم با اجرای این طرح سالانه حدود 100 هزار تن افزایش می‌یابد.

مهندس رحیم شریف موسوی در تشریح آخرین وضعیت امضای دو قرارداد همکاری با شرکت لینده آلمان برای اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت تولید اتان و اتیلن در مجتمع پتروشیمی مارون، گفت: به منظور افزایش ظرفیت دریافت خوراک اتان و افزایش ظرفیت تولید اتیلن قراردادی با لینده در دو بخش خرید لایسنس و انجام مهندسی امضا شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون با اعلام اینکه هم اکنون مطالعات مهندسی اجرای این طرح‌ها از سوی شرکت لینده آلمان آغاز شده است، تصریح کرد: قرار است بخشی از خوراک مورد نیاز این طرح از NGL 1500 که در مشعل‌ها در حال سوختن بوده جمع آوری و برای تولید محصولات در اختیار پتروشیمی مارون قرار داده شود.
وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت دریافت خوراک اتان، تولید اتیلن هم افزایش می یابد، اظهار داشت: بر این اساس پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح ظرفیت تولید اتیلن از 1.1 میلیون تن به بیش از 1.2 میلیون تن در سال افزایش یابد.
شریف موسوی تاکید کرد: در کنار افزایش ظرفیت تولید اتیلن، تولید پروپیلن هم حدود 100 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون پیشتر در حاشیه برگزاری مجمع عادی سالانه پتروشیمی مارون با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود با ساخت این واحد جدید ظرفیت تولید محصولات الفینی پتروشیمی مارون حدود 17 درصد افزایش یابد، خاطرنشان کرده بود: این طرح جدید با هدف تامین خوراک واحدها و افزایش ظرفیت تولید پروپیلن و پلی پروپیلن اجرایی می‌شود.

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت