انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

جلسه آموزشی توجیهی بازرسان رتبه بندی انجمن برگزار گردید

جلسه آموزشی توجیهی بازرسان رتبه بندی انجمن روز دوشنبه 15آبان 96در محل کارخانه PES برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، این جلسه آموزشی توجیهی روز دوشنبه ازساعت 11 الی 15 در محل کارخانه PES به همراه بازدید از آزمایشگاه و بخش های تولید این مجموعه برگزار گردید.

گفتنی است این دوره یک روزه با حضور رییس ، اعضای هیأت مدیره و دبیر انجمن برای 35نفر از بازرسان منتخب انجمن برگزار گردید.

در ابتدای جلسه رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن با بیان اهداف برگزاری این دوره ، خاطرنشان نمود:

یکی از اهداف انجمن ، آشنایی بازرسان با مبحث مستندسازی بود و همانطور که در مصاحبه قبلی گفته ام مستندسازی ها تا حد زیادی می تواند به ارتباط کنترل کیفی ، انبار و بخش تولید کمک نماید که ضایعات کمتری در پایان حاصل شود.

مهندس محسن جمالیان در ادامه صحبت ها ضمن قدردانی از افرادی که در تدوین شاخص ها با انجمن همکاری کرده اند ، افزود:امروز به همت اعضا تشکل ما در جایگاهی بالاتر از دیگر تشکل ها قرارگرفته است و ما برآنیم که این جایگاه را همچنان اعتلا ببخشیم و در این راه باید به مسئولیت ها توجه داشت.

رییس هیأت مدیره انجمن ، در پایان نیز در خصوص تشکیل گروه نظارت بر عملکرد بازرسان  نکاتی را یادآور شد.

ایشان همچنین در پایان خاطرنشان کرد : آرزوی قلبی بنده این است که تمامی اعضای انجمن به بالاترین سطح کیفیت ممکن ، دست پیدا کنند.

در ادامه این جلسه سید مسعود مهدوی عضو هیأت مدیره با تشکر از دست اندرکاران مجموعه PES به مواردی در خصوص رتبه بندی ها اشاره کرد.

مهندس مهدوی گفت :در تدوین شاخص های رتبه بندی سعی شده است که هم دانشگاهی و هم کاربردی باشد.

وی افزود: هدف تنها، ارتقای صنعت پلی اتیلن است و مهم ترین نکته این است که از بازرسان انجمن تقاضا داریم که بادقت هرچه تمامتر این کار را انجام دهندو فرم های بازرسی را با دقت و توضیحات کامل تکمیل نمایند چرا که تمامی فرم های بازرسی در انجمن ، مورد بررسی قرارمی گیرند.

در ادامه نیز مهندس احمدرضا توکلی ، این گردهمایی را قابل تقدیردانست و افزود: اینکه امروز شما بازرسان محترم ، یک کارخانه با امتیاز 100 را مشاهده می کنید که در ایران و خاورمیانه بی نظیر هست و خط تولید لوله آن با قطر 2400 در دنیا اولین است و بازدید شما از چنین مجموعه ای می تواند به دریافت هرچه بهتر مفاهیم رتبه بندی ، به شما کمک شایانی نماید.

وی تصریح کرد: فرآیند رتبه بندی انجمن ، دو تاثیر بسیار مهم در صنعت لوله های پلی اتیلنی ایران داشت است که یکی از آنها ارتقای کیفیت محصول در ایران بوده است که این در تمامی استان های کشور قابل مشاهده است و در  ابتدای این امر ، شرکت های دارای گریدA به 10 عدد نمی رسید که امروز خوشبختانه این تعداد به بیش از 40 عدد افزایش پیدا کرده است که این نشان دهنده ارتقای کیفیت شرکت های تولیدکننده لوله پلی اتیلن است.

توکلی خاطر نشان کرد ،تاثیر دوم رتبه بندی ها این بود که شما جوان ترها وارد این عرصه شدید و این به پیشنهاد شخص مهندس جمالیان رییس محترم هیأت مدیره انجمن بود که این بخش از کاربه جوان ترها سپرده شود ، چرا که پیش از این ما به همراه ایشان ، فرآیند بازرسی و بازدید از کارخانه ها را انجام میدادیم، اما امروز این مهم توسط شرکت های عضو انجمن انجام می شود و به این وسیله تجارب و دانش شرکت ها نیز به اشتراک گذاشته می شود و این نکته بسیار مهمی است و نهادهای دولتی بایست از این موضوع تقدیر کنند که یک تشکل خصوصی به جای صرف سرمایه در شرکت های مهندسی مشاوره ، این کار را دارد با نازلترین هزینه انجام می دهد و ناگفته نماند که مجموعه های دیگر نیز به دنبال استفاده از تجارب انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، هستند.

در بخش دوم این نشست، جلسه بصورت پرسش و پاسخ برگزار گردیدکه آقایان مهندس عیسی زاده، مهندس جباری و مهندس داورپناه به سوالات بازرسان ، پاسخ دادند.

 

در ادامه پس از پذیرایی ، بازرسان انجمن از آزمایشگاه و بخش های تولید مجموعه PES بازدید بعمل آوردند و درانتها با صرف ناهار ، این دوره یک روزه پایان یافت.

 

در ادامه گزارش تصویری این کلاس آموزشی را از نظر می گذرانید.

 

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت