انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

جلسه کمیته تعیین کف عرضه محصولات پتروشیمی برگزار شد

صبح امروز جلسه کمیته تعیین کف عرضه محصولات پتروشیمی با محوریت انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران و با حضور انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی، سازمان بورس کالا، نماینده انجمن صنایع نساجی ایران، نماینده پتروشیمی مارون، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از اینپیا ، صبح امروز جلسه کمیته تعیین کف عرضه محصولات پتروشیمی با محوریت انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران و با حضور انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی، سازمان بورس کالا، نماینده انجمن صنایع نساجی ایران،  نماینده پتروشیمی مارون،  برگزار شد. 

هدف از این جلسه، تعیین کف عرضه محصولات پتروشیمی بود که با نظر کمیته تخصصی پتروشیمی در ستاد تنظیم بازار تشکیل شده است. 

ابتدا مهندس صحاف امین، رئیس هیات مدیره انجمن ملی گزارشی از کمبود عرضه مواد پلی پروپیلنی ارائه نمود و بر لزوم تعیین نیاز صنایع پایین دستی جهت الزام پتروشیمی ها به تامین نیاز بازار تاکید کرد. 

سپس در خصوص اصلاح سامانه بهین یاب، نیز بحث هایی شد که در همین خصوص خانم محمودی، نماینده دفتر توسعه صنایع تکمیلی گفت:  به نظر می‌رسد که اصلاح سامانه بهین یاب بسیار حیاتی است چرا که بخش بزرگی از واسطه‌گری‌ها و گرانی‌های مواد به دلیل مشکلات این سامانه است. 

سپس رئیس هیات مدیره انجمن ملی ادامه داد: ایرادات بسیاری به بهین یاب وارد است که همه در جریان قرار داریم. راه اصلاح بهین‌یاب نیز از نظر انجمن ملی همانطور که پیش از این نیز اعلام شده، تعیین مجدد سهمیه ها بر اساس سه فاکتور (بیمه، ارزش افزوده و مصرف برق) است.

 

تعیین میزان مصرف پلی پروپیلن صنایع تکمیلی

 

در ادامه گزارشی که انجمن ملی از میزان عرضه، تقاضا و رقابت‌ انجام شده در مواد پلی پروپیلن نساجی و شیمیایی تهیه نموده بود را در اختیار حاضران قرار داد که وضعیت بحرانی این گریدها را نشان می داد. (برای دانلود گزارش اینجا کلیک کنید)

صحاف امین در همین مورد بیان داشت: ما اکنون باید  بررسی کنیم که بر اساس این گزارش هر پتروشیمی چه میزانی تولید داشته باشد و سپس در سامانه بهین یاب راهی گشوده شود که هر تولید کننده به صورت خود اظهاری، اعلام نماید که کدام نوع گریدها را مصرف می‌کند. پس از چند ماه نیز خود احضارها را بر اساس آمار، راستی آزمایی کنیم.

سپس در ادامه جلسه، دسته بندی های مختلف مواد پلی پروپیلنی بر اساس مصرف واقعی فعلی صنایع پایین دستی بررسی مفصلی شد با این هدف که گروه‌بندی مواد مختلف پلی پروپیلنی مشخص شود تا گرید به گرید، مقدار مورد نیاز را استخراج نمایند.

 

بر همین اساس مقرر شد آقای جهرمی، نماینده سازمان بورس کالا، طبق طبقه بندی‌ای که امروز در جلسه تسط نماینده انجمن نساجی صورت گرفت، خرید شرکت‌ها از بورس را طبقه بندی نموده و در جلسه آتی به کمیته ارائه نماید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت