انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

جوابیه هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به فرافکنی یک فرد غیر عضو

با توجه به طرح و انتشار مطالبی خلاف واقع ، کلی ، بدون استناد و استدلال از سوی شخص موسوم به آقای مرتضی گوهری و از باب توصیه به حق و تبیین و شفاف سازی موضوع ، هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان لوله واتصالات پلی اتیلن ، مواردی به شرح ذیل را در مقام پاسخ ارائه می نماید :
در بادی امر به یاد داشته باشیم از نظر قانونگذار حکیم ، نقد سالم و موثر که دارای مبانی توجیهی و استدلالی باشد و از هرگونه توهین ، تهدید ، تخریب و تشویش اذهان پرهیز نماید ، نقدی مفید و سازنده محسوب می شود و غیر از آن ممکن است تحت شرایطی عمل خلاف قانون و مجرمانه محسوب شده و قابل تعقیب کیفری باشد .
انجمن صنفی تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، تشکلی صنفی محسوب می شود که به منظور صیانت از حقوق مشروع و قانونی یکایک اعضاء و در مسیر بهبود اوضاع اقتصادی کارفرمایان ( با رویکرد حفظ منافع جامعه ) تشکیل شده است .
این انجمن در همه سالهای فعالیت ، تمامی مساعی خود را در جهت مراقبت از حقوق اعضاء به کار بسته است و هر چند که براساس اصل نسبیت هیچ گاه امکان تحقق رضایتمندی صد در صدی همگان وجود ندارد لیکن کسب رضایت نسبی و حداکثری تولید کنندگان در مجامع عمومی یک هدف محقق شده محسوب می شود تا جایی که این تشکل ، به عنوان نهادی الگو و نمونه توسط اتاق بازرگانی انتخاب شده است .
در خصوص موضوع رتبه بندی واحدهای تولیدی نکات حائز اهمیتی وجود دارد :
این امر از حدود ده سال گذشته آغاز گردیده و از لحاظ شرح وظایف به سازمان جهاد کشاورزی ( معاونت آب و خاک ) مرتبط می باشد . چندین سال نخست براساس روش خود اظهاری انجام می گرفت ولی به لحاظ ضرورت رعایت اصل نظارت ، از سال 1394 نسبت به بازرسی مولفه های مذکور در خود اظهاری به منظور راستی آزمایی آن مبادرت شده است که البته بی شک در هر نظام عملکردی ، موارد قابل انتقاد به چشم می خورد لیکن انجمن همواره تلاش نموده در مسیر بهبود ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی گام بردارد .
شایسته است مسئله رتبه بندی و حتی مفاد و محتویات مربوط به آن اساساً توسط سازمان جهاد کشاورزی تنظیم شده و حتی ارجاع آن به شرکتهای مشاور و یا خصوصی به منظور اعمال نظارت و بازرسی ، امری محتمل الوقوع بوده است که بنا به همین دلیل و در راستای تامین منافع تولید کنندگان ، انجمن نسبت به ورود به این عرصه مبادرت کرده است . ضمن اینکه تاکید می شود از جمله شرایط الزامی در موضوع رتبه بندی ، عضویت در انجمن ، وجود پروانه استاندارد می باشد .

فارغ از این مسئله کلی در خصوص آقای مرتضی گوهری نه تنها هیچگونه مانعی برای فعالیت ایشان وجود نداشته بلکه همواره تلاش شده رویکردی مثبت و مبتنی بر تعامل با ایشان شکل پذیرد لیکن فقدان پروانه بهره برداری ، مسئله بسیار مهمی است که اغماض نسبت به آن به لحاظ حرامت مفاد اساسنامه انجمن میسور و مقدور نمی باشد . به حتم ایشان که در مکاتبات اداری یا قضایی ( اظهارنامه ) به مواد قوانین یا اصول قانون اساسی اشاره می کند هر چند اشارتی نابجا ، ناروا و ناصواب ، نیک می داند که اساسنامه انجمن ، به عنوان میثاق این تشکل غیر قابل عدول است .
از جمله نشانه های اثبات حسن نیت در مسیر همراهی انجمن با مشارالیه آن است که علی رغم عدم عضویت وی در این تشکل و پیرو تقاضای سازمان جهاد کشاورزی نسبت به بازدید کارشناسی و تخصصی از کارخانه تحت مدیریت آقای گوهری اقدام شده و کلیه امتیازات مکتسبه توام با ریز نمرات به سازمان موصوف در همان تاریخ اعلام شده است . این در حالی است که نامبرده تنها تولید کننده ای است که تحت عنوان یک شخص حقیقی ( فرد ) فعالیت می کند ، از معدود کسانی است که سخن از منظر تخریب عملکرد انجمن می گوید ، به جای طرح موضوعات در فضایی مبتنی بر همدلی و تعاون ، گام نخست را با تقدیم اظهارنامه رسمی بر می دارد و بی عدالتی را به بهای تامین منافع خود می پذیرد تا جایی که به اخذ رتبه بدون عضویت در انجمن می بالد و به آن فخر می ورزد .
همراهی و تعامل با آقای مرتضی گوهری تا حدی بوده که حتی موضوع پرسنلی که نه در محیط کارخانه بلکه در مکان دیگری واقع در شادآباد شاغل بوده اند و به عنوان پرسنل کارخانه معرفی شده اند تا موجبی برای کسب امتیاز در امر رتبه بندی قرار گیرند ، نادیده انگاشته شده است . تا جایی که در فهرست اسامی بیمه شدگان ، پرسنل دو شرکت آبسان صنعت و قهرمان لوله مطرح گردیده که نام یکی از کارفرمایان آقای مرتضی گوهری و نام دیگری اصغر گوهری می باشد .

در خاتمه توجه عموم اعضای محترم را به این نکته معطوف می نمائیم که آقای مرتضی گوهری همواره مورد حمایت همه جانبه این انجمن بوده و علی رغم فقدان برخی شرایط اساسی مذکور در اساسنامه صرفاً به لحاظ وضعیت استثنائی ، از همراهی و همکاری مستمر و جدی انجمن برخوردار گردیده است . در پایان باز به این نکته اشاره دارد ریز نمرات ایشان در همان تاریخ به سازمان جهاد کشاورزی اعلام شده و از همان سازمان که گرید اخذ نموده اند ریز نمرات را درخواست نمایند .
باشد که ایشان نیز به یاد داشته باشد : آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است : با دوستان مروت ، با دشمنان مدارا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت