انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

حجم عرضه و تقاضا کاهش یافت؛ جذاب ترین محصولات پلیمری در هفته گذشته

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۴۲ هزار و ۴۲۱ تن رقم خوردعرضه محصولات ۶۱ هزار و ۸۰۱ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۷۶ هزار و ۳۹۶ تن بود.

آمارها نشان می دهد که حجم عرضه ، تقاضا و معاملات محصولات پتروشیمی در هفته ای که گذشت با کاهش روبه رو شد، به این ترتیب در کل بیش از ۶۸ درصد از محصولات عرضه شده توسط متقاضیان خریداری شد و همچنین ۲۹ گرید از ۸۶ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی معامله شدند.

به این ترتیب بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین لوله و اکستروژن با ۶ هزار و ۴۷۴ تن بود. همچنین گروه پلی اتیلن سبک فیلم نیز کاهشی ۲ هزار و ۱۸  تنی را تجربه کرد. گرید PVC نیز با کاهش عرضه ۱ هزار و ۱۵۶ تنی روبه رو شد.

در همین حال بیشترین افزایش عرضه نیز مربوط به گروه پلی اتیلن سبک خطی و با افزایش ۱هزار و ۸۰ تن بود، بعد از این گروه  پلی پروپیلن نساجی و با ۱ هزار و ۶۸ تن قرار داشت، گروه سومی که بیشترین افزایش عرضه را تجربه کرد پلی پروپیلن شیمیایی بود که ۹۷۵ تن افزایش عرضه را تجربه کرد.

در همین حال بیشترین تقاضا در هفته ای که گذشت به گروه پلی پروپیلن نساجی و با ۱۸ هزار و ۵۰۲ تن تقاضا تعلق داشت، بعد از آن گروه PET گرید بطری و با ۱۵ هزار و ۵۴۳ تن تقاضا قرار داشت.

به این ترتیب رتبه یک تا پنج جدول جذاب ترین محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت به پلی استایرن انبساطی ۲۰۰ تبریز،  پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C ، پلی اتیلن سبک تزریقی ۱۹۲۲ لاله، پلی اتیلن ترفتالات بطری BG۷۸۵  و پلی اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ بندرامام با ۶ درصد رقابت قیمتی تعلق داشت.

کالاهای دیگری همچون پلی پروپیلن شیمیایی ZH۵۱۵MA ، برخی گریدهای PET بطری و پلی پروپیلن شیمیایی نیز با رقابت به فروش رسیدند.

 

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت