مجید رضایی با تشریح استراتژی پتروشیمی جم در صادرات و فروش محصولات این شرکت اظهار کرد: پتروشیمی جم در راستای اهداف عالیه خود، استراتژی فروش و صادرات خود را در 5 عنوان تدوین نموده است.
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از تأمین 24، دبیر هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم با تاکید بر کاهش صادرات محصولات این شرکت به چین تصریح کرد:«استراتژی تغییر بازار هدف از چین به سایر بازار ها به جهت رشد ارزش افزوده، و تعادل حضور در کلیه بازارهای هدف» به چهارشاخه فرعی کاهش 35 تا 40 درصدی سهم بازار چین از سبد محصولات صادراتی، توسعه 50 درصدی سهم بازار اروپا و ترکیه، توسعه 30 درصدی سهم بازار منطقه CIS (کشورهای مشترک المنافع) و توسعه سبد بازار های صادراتی و آغاز رقابت محصولات پتروشیمی جم در آفریقا تقسیم می شود.
مدیر بازار یابی و فروش شرکت پتروشیمی جم با تشریح دومین استراتژی شرکت و با اشاره به تنوع سبد محصولات پلی اتیلنی گفت:«تنوع سبد محصولات پلی اتیلنی متناسب با تقاضای مصرف و محوریت تامین نیاز بازار های داخلی و صادراتی» دومین استراتژی شرکت است.
رضایی در ادامه، سومین و چهارمین استراتژی شرکت پتروشیمی جم در صادرات محصولات خود را اینچنین عنوان کرد: «افزودن پلی اتیلن سنگین گرید CAPS & CLOUSER برای اولین بار در سبد محصولات پتروشیمی جم با محوریت حذف واردات این محصول» و «قرار گرفتن آزمایشی پلی اتیلن گرید YARAN در سبد محصولات قابل فروش این شرکت برای اولین بار در کشور».
وی با تاکید بر شعار شرکت که باید جهانی و متمایز باشیم افزود: پنجمین استراتژی شرکت «افزایش بیش از 5 درصدی حجم فروش در بازار داخل با محوریت حمایت از تولید کننندگان صنایع پایین دستی داخلی»است.