انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

دانش و صنعت در یک قاب

همزمان با پنجمین دوره آموزشی جوش لوله های پلی اتیلن که در کارگاه آموزشی PES در شهرک صنعتی کاوه برگزار می گردد ، از دو واحد تولیدکننده لوله های پلی اتیلن یعنی شرکت PES و گازلوله نیز بازدید داشتیم که در ادامه متن و تصویر این گزارش را از نظر می گذرانید.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، دوره جوش لوله های پلی اتیلن به صورت بات فیوژن و الکتروفیوژن مبنی بر استاندارد  DVS2207 و INSO18648 انستیتو SKZ براساس یک تفاهم نامه مابین شرکت PES ایران و SKZ آلمان ، سنگ بنای آن گذاشته شده است و امسال پنجمین دوره آن توسط انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن در حال برگزاری است .

گفتنی است ، با احتساب دوره جاری ، تاکنون 66نفر در این دوره شرکت کرده اند که پس از اتمام دوره 3 روزه ، علاوه بر گواهینامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن و سامانه های نوین آبیاری ، گواهینامه بین المللی SKZ آلمان نیز به شرکت کنندگان این دوره اعطا می گردد.

شرکت PES تولیدکننده لوله های پلی اتیلنی گاز رسانی  و آبرسانی از سایز 16 تا 2400 می باشد که با 14خط تولید و ظرفیت 70000تن بصورت سالیانه ، اولین های این صنعت را در ابعاد جهانی و کشوری ، در مجموعه خود جای داده است .

در بدو ورود به سالن تولید مجموعه PES اولین خط تولید 2400 دنیا که توسط کمپانی krauss maffei آلمان ساخته شده است ، تحسین هربیننده ای را برمی انگیزد، شایان توجه است که این خط تولید غول پیکر برای اولین بار در دنیا و به سفارش شرکت شرکت PES ایران ساخته شده است .

خط تولید 1600 و 1200 میلیمتراین مجموعه که اولین های این سایز در ایران بوده  اند ، توسط همان کمپانی آلمانی ساخته شده است که تولید لوله سایز 1600 میلیمتر با  ضخامت 14 سانتیمتر نیز افتخاری جهانی برای صنعت لوله های پلی اتیلنی کشورمان است.

گفتنی است این مجموعه 14 خط تولید دارد که دستگاه های    krauss maffei، Reisen hauzer ، Buttenfeld Cincinnati آلمان و sarem ترکیه در این واحد تولیدی در حال فعالیت هستند.

 

همچنین تجهیزات آزمایشگاهی PES که بعنوان آزمایشگاه همکار مشغول به فعالیت است ، ipt آلمان و Testo metric انگلیس می باشد.

 

 

 

 

 

شرکت گاز لوله از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه­ی تولید لوله­های پلی­اتیلن گازرسانی شروع کرده است و. لوله­های آبرسانی و گازرسانی  در سایز 16 میلیمتر تا سایر 630 میلیمتر از تولیدات مجموعه گاز لوله می باشدکه درکنار لوله های آبرسانی و گازرسانی لوله­های دو جداره­ی فاضلابی نیز در سایز 200 تا سایز 1000 میلیمتر دراین مجموعه تولید می گردد.

این شرکت از واحدهای گرید A  انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن است با ظرفیت تولید 13000تن در سال و 8خط تولید در عرصه صنعت لوله های پلی اتیلن فعالیت دارد.

 

 

گفتنی است تجهیزات آزمایشگاه گازلوله  که بعنوان آزمایشگاه همکار مشغول به فعالیت است از zewik  وnetzsch   و ipt آلمان تهیه شده است.

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت