انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

راهنمای خرید درب اتوماتیک صنعتی

محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، مراکز تولیدی خودرو، سوله‌ها و انبارها به دلیل پوشش نیروی انسانی و ماشین‌آلات سنگین نیاز به امنیت جدی دارند. استفاده از درب‌های اتوماتیک صنعتی به دلیل قابلیت کنترل تردد و سهولت استفاده در این مکان‌ها بسیار رایج است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از آرتا در، این درب‌ها مزایای دیگری از جمله عایق‌بندی محیط، جلوگیری از ورود آلاینده‌های صنعتی و گردوغبار را نیز دارند. خرید درب اتوماتیک و هزینه کردن برای آن باتوجه‌به کاربرد و مزایای ویژه‌ آن، خریدی بسیار ارزشمند است.

کاربرد درب اتوماتیک صنعتی

درب اتوماتیک صنعتی به‌عنوان گزینه مناسبی برای حفظ امنیت سوله‌ها، انبارها، کارخانه‌ها و مراکز خودروسازی است. این درب‌ها از جنس آلومینیوم، فولاد یا پلی‌کربنات هستند که سد محکمی را در برابر ورود گردوغبار و آلودگی‌ها به محیط هستند. با نصب درب‌های اتوماتیک صنعتی می‌توان کلیه اشیا درون محیط داخلی را از تغییرات آب‌وهوایی و کلیه آسیب‌های محیطی حفظ کرد.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک صنعتی

استفاده از درب اتوماتیک صنعتی یکی از ضروری‌ترین مواردی است که در محیط‌های صنعتی می‌بایست به آن توجه داشت. از جمله مزایای این درب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرعت باز و بسته شدن بالا

در محیط‌های صنعتی که تردد کارکنان در قسمت‌های مختلف و همچنین ورودی کارخانه بسیار زیاد است، سرعت باز و بسته شدن درب بدون دخالت دست اهمیت زیادی دارد. این مشکل با استفاده از درب صنعتی اتوماتیک حل‌شدنی است. سرعت باز و بسته شدن درب‌های صنعتی به‌مراتب بیشتر از درب‌های معمولی برآورد می‌شود. همچنین ممکن است در قسمت‌های مختلف نیاز به تردد ماشین‌آلات مختلف باشد که با وجود درب‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

عایق حرارتی و صوتی

درب‌های اتوماتیک صنعتی دارای مواد عایقی هستند که ضمن اضافه‌کردن استحکام به آن‌ها، باعث جلوگیری از ورود آلودگی صوتی، باد و گردوغبار نیز می‌شود. امتیاز ویژه این عایق‌بندی جلوگیری از هدررفت انرژی سرمایشی و گرمایشی در سوله‌ها و انبارها است. این موضوع باعث می‌شود که مواد غذایی و کالاهایی که در کارخانه یا سوله قرار گرفته‌اند از فساد فیزیکی در امان بمانند.

میزان امنیت بالا

در هر کارخانه، سوله یا انبار کالاها و دستگاه‌های قیمتی وجود دارد که مواظبت از آن‌ها از جمله مقوله‌های مهم محسوب می‌شود. درب اتوماتیک صنعتی ضمن ایجاد امنیت برای این ابزار، امنیت کارمندان را هم افزایش می‌دهد. با استفاده از درب اتوماتیک صنعتی کارکنان بدون دغدغه نبود امنیت، کار خود را باکیفیت و کارآمدی بیشتری انجام می‌دهند.

تفکیک فضاهای انبار به قسمت ‌های مختلف

در برخی از کارخانه‌ها و سوله‌ها نیاز است که فضاهای متفاوت از نظر دمایی وجود داشته باشد. این تفکیک دما باعث می‌شود که بتوان مواد خام یک کارخانه را از خط تولید آن به‌راحتی جداسازی کرد. این موضوع باعث تفکیک کارکنان قسمت‌های مختلف از یکدیگر و ایجاد نظم و یکپارچگی در کارخانه‌ها می‌شود.

ممانعت از ورود آلودگی محیطی و گردوخاک به محیط

ورود گردوغبار برای هر نوع سازه‌ای اعم از سوله، کارخانه، انبار و… امر خوشایندی نیست. با استفاده از درب اتوماتیک صنعتی می‌توان از ورود گردوخاک، آلودگی‌های محیطی، نور آفتاب، باران، برف و… جلوگیری کرد. این موضوع باعث افزایش ایمنی کارکنان و افزایش بهداشت در محیط داخلی می‌شود. نکته دیگر ورود آلاینده‌های صنعتی به محیط کارخانه است. باتوجه‌به اینکه این درب‌ها در مناطق صنعتی نصب می‌شوند، استفاده از آن‌ها از ورود آلاینده‌هایی شیمیایی و صنعتی به محیط درونی جلوگیری می‌کند.

راهنمای خرید درب اتوماتیک صنعتی

درب اتوماتیک صنعتی سکشنال چگونه است؟

طراحی این درب‌ها به گونه است که از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. این درب‌ها به انواع مختلفی از قبیل ریلی، زیر سقفی، داک لولر و فولداپ پی‌وی‌سی تقسیم می‌شوند. درب سکشنال به دلیل باز و بسته شدن سریع‌تر گزینه مناسبی برای تردد ماشین‌آلات بزرگ صنعتی هستند. این درب‌ها به‌صورت رول آپ باز و بسته می‌شوند و هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد دفعات باز و بسته شدن ندارند. در زمان خرید درب اتوماتیک صنعتی سکشنال شما می‌توانید هم از نوع باز شدن درب در جهت‌های عمودی و هم در جهت افقی بهره ببرید که این موضوع به نیاز و فضای وجود مربوط می‌شود.

در هنگام خرید درب اتوماتیک صنعتی به چه مورادی توجه کنیم؟

اولین موضوعی که در هنگام خرید درب اتوماتیک باید به آن توجه کنیم، مکان نصب درب اتوماتیک صنعتی است. این موضوع نیز اهمیت دارد که درب اتوماتیک برای فضای داخلی استفاده شود یا خارجی؟ جنس درب اتوماتیک صنعتی نیز می‌تواند از نوع آهنی، فولادی یا استیل ضدزنگ باشد که باتوجه‌به آب‌وهوای منطقه نصب شده باید آن‌ها را انتخاب کرد. از جمله دیگر موارد مهم در هنگام خرید درب اتوماتیک صنعتی باید به موارد زیر اشاره کرد:

نحوه باز و بسته شدن

بسته به نوع کاربری و مکان نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای می‌بایست نحوه باز و بسته شدن درب را مشخص کرد. در محیط‌هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند، بهتر است از درب‌هایی استفاده شود که به‌صورت چپ به راست یا بالا به پایین باز و بسته شوند؛ این درب‌ها معمولاً از نوع ریلی یا کرکره‌ای هستند. نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک صنعتی در کارخانه‌هایی که نیاز به تردد ماشین‌آلات سنگین دارند باید از قوانین خاصی تبعیت کند.

اندازه محیط

قبل از خرید درب اتوماتیک لازم است ابعاد مکان نصب را به‌دقت اندازه‌گیری کنید. علاوه بر این، در صورت استفاده از درب صنعتی لولایی باید فضای آزاد دو طرف درب را نیز در نظر بگیرید. مقدار دهانه درب در محیط‌های صنعتی موضوع مهمی است که در زمان تردد کارکنان و ماشین‌آلات به آن توجه داشته باشید.

نوع درب اتوماتیک صنعتی

باز و بسته شدن درب‌های ریلی، کشویی، کرکره‌ای و سکشنال نیاز به فضای زیادی ندارد. درصورتی‌که درب‌های لولایی اتوماتیک نیاز به فضای بیشتری دارند و برای محیط‌های صنعتی مناسب نیستند.

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت درب اتوماتیک صنعتی

درب اتوماتیک صنعتی از متریال مختلفی ساخته می‌شوند که کیفیت آن‌ها عامل مهمی در تعیین قیمت درب اتوماتیک محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید درب‌های صنعتی به انواع مختلف ریلی، کرکره‌ای و زیر سقفی سکشنال تقسیم‌بندی می‌شوند که نوع زیر سقفی سکشنال آن‌ها به دلیل تجهیزات خاص، قیمت بیشتری دارند. سرعت باز و بسته شدن درب اتوماتیک نیز هرچه بیشتر باشد، قیمت درب اتوماتیک صنعتی بیشتر می‌شود. دقت داشته باشید که در میان اجزا تشکیل‌دهنده درب اتوماتیک، موتور به‌عنوان قیمتی‌ترین جز شناخته می‌شود و هرچه اعتبار برند موتور درب اتوماتیک صنعتی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

نتیجه گیری

درب اتوماتیک صنعتی نقش مهمی در امنیت، عایق‌بندی و جلوگیری از ورود آلودگی به محیط‌های صنعتی دارد؛ به همین دلیل خرید این درب‌ها می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از سرقت و موفقیت یک کسب‌وکار صنعتی داشته باشد. این درب‌ها جدای از امنیت، به دلیل تفکیک فضای داخلی و جلوگیری از هدررفت انرژی باعث کاهش مصرف برق نیز خواهند شد. این درب‌ها از نظر باز و بسته شدن به انواع مختلفی ریلی، کشویی و کرکره‌ای دسته‌بندی می‌شوند که با توجه به نیاز کاربری می‌توان از آن‌ها بهره برد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت