انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

رشد 75 درصدی پتروشیمی تبریز/صادرات به 30 کشور

پتروشیمی تبریز در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است که با رشد 75 درصدی که در سال جاری داشته توانسته است محصولات خود را به 30 کشور جهان صادر کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری شبستان، پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار و ارتفاع ۱۳۶۲ متر از سطح دریا در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است. اجرای طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال ۱۳۶۶ کل کشور تصویب و کلیات طرح در بهمن ماه ۱۳۶۷ به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران رسیده است. فعالیتهای طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال ۱۳۶۸ وعملیات نصب در سال ۱۳۷۱ آغاز شده است.

 

بنابراین گزارش، خوراک مجتمع ، نفتای سبک و سنگین و گاز مایع است که بخش عمده آن از پالایشگاه تبریز تامین می‌شود. واحد الفین بعنوان واحد مادر فرایند تولید در دی ماه ۱۳۷۵ راه اندازی شد و پس از آن واحدهای پلی اتیلن و پلی استایرن در سال ۱۳۷۷ در مدار تولید قرار گرفت. واحدهای استخراج بوتادین و تولید ABS که اولین طرح توسعه مجتمع محسوب می‌شوند در تیر ماه ۱۳۸۲ وارد مرحله بهره‌برداری شدند. در سال ۱۳۸۴ واحد پنتان و در سال ۱۳۸۹ واحد پلی استایرن مقاوم ۲ که توسط کارشناسان مجتمع طراحی شده است، راه اندازی گردید و واحد SAN (خوراک واحد ABS) در مرحله مهندسی تفصیلی است. در حال حاضر با توسعه این شرکت؛ ۴٢ درصد محصولات پلیمری مجتمع پتروشیمی تبریز در نیمه نخست امسال روانه بازارهای جهانی شده است.

 

این گزارش می افزاید: روابط عمومی شرکت پتروشیمی تبریز در این زمینه نوشته است: “مجتمع پتروشیمی تبریز با عبور از ظرفیت اسمی، در نیمه نخست امسال با رشد ٧۵ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال، ۴٢ درصد از محصولات خود را به ٣٠ کشور جهان صادر کرده است. پتروشیمی تبریز در نیمه نخست امسال ٩٢ هزار تن انواع فرآورده های پلیمری به کشورهای صنعتی آسیا، اروپا و آفریقا صادر شد.”

 

یادآور می شود: چین، هند، پاکستان، روسیه، ترکیه، رومانی، یونان، لهستان، بلغارستان، مجارستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه، چک، رومانی، بلاروس، اوکراین و کشورهایی از آسیای میانه، حوزه قفقاز، کشورهای عربی و آفریقایی در این مدت از عمده مشتریان فرآوردههای پلیمری پتروشیمی تبریز شامل انواع پلاستیکهای خام از این مجتمع بزرگ تولیدی خطه شمال غرب کشور بودند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت