انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

ریشه جنگ در معاملات بورس‌کالا

گزارش تحلیلی اینپیا از حجم معاملات پلیمری بورس کالا در ماه پایانی سال 1400

شاید کمتر کسی این باور را داشت که در هفته دوم اسفند و در روزهایی که دیگر خرید پایان سال انجام نمی‌شود، این حجم از خریداران روانه تالار بورس‌کالا شوند. رسیدن به بالاترین نسبت معاملات به حجم عرضه طی سال ۱۴۰۰، نشان از این دارد که ترس از افزایش قیمت‌ها به واسطه رشد بدون توقف بهای نفت، تولیدکنندگان را به قصد تکمیل ظرفیت انبارهای خود زودتر از موعد هر سال روانه تالار کند.

به هر حال، در روزهایی که دلار از نوسان محدودتر کاهشی برخوردار است، همه چشم‌‌‌ها به بازارهای جهانی دوخته شده است که می‌‌‌تواند مسیر معاملات را طی این روزها تعیین کند. طی هفته دوم اسفندماه، تالار معاملات پتروشیمی بورس‌کالای ایران میزبان ۹۲‌هزار تن انواع مواد پلیمری بود که نسبت به هفته اول اسفندماه، حدود ۲‌‌‌درصد افزایش داشته است. این حجم عرضه نسبت به عرضه در بسیاری از هفته‌‌‌های سال رقم بالایی است. در مقابل این حجم عرضه، میزان تقاضا ۱۲۷‌هزار تن بوده که نسبت به هفته گذشته ۱۶‌‌‌درصد رشد داشت.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت