انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

سمینار تخصصی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان: ارزیابی ابزار مدیریت در شبکه آبرسانی پایدار

باحضور خانم دکتر زهرا زنگنه مدار دکتری مدیریت پروژه ساخت از دانشگاه مونترال کانادا موضوع ارزیابی ابزار مدیریتی در شبکه آبرسانی پایدار در شرکت آبفا استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، در این نشست که اعضای شورای معاونین، شورای مدیران و کارشناسان آبفا حضور داشتند دکتر زنگنه مدار گفت: امروزه در دنیا موضوع ارزیابی ابزارهای مدیریتی در شبکه های آبرسانی به صورت پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است این درحالیست که شرکت آبفا استان اصفهان هم مسئله مدیریت آبرسانی به صورت پایدار را به طور جدی دنبال می کند.

وی افزود: شبکه های توزیع آب از پرهزینه ترین تأسیسات آبرسانی به شمار می آیند چراکه در زیر زمین مدفون هستند و نیز بسیار این شبکه گسترده است و بر اساس تحقیقاتی که بر روی شبکه آبرسانی آمریکا انجام گرفت حاصل شد قرن 21 پایان عمر مفید شبکه آبرسانی آمریکاست پس باید عمر مفید لوله ها تخمین زده شود تا از شکستگی لوله ها جلوگیری شود زیرا تعویض و تعمیرها خطوط انتقال آبرسانی بسیار هزینه بر است.

وی به روشهای تشخیص نشتی در شبکه های آبرسانی اشاره کرد و گفت: روشهای تشخیص نشتی براساس تکنولوژی هایی که در اختیار هست متفاوت می باشد هم اکنون روش چشمی، فرکانس رادیویی، صوتی، رادیوگرافی برای اطلاع رسانی جهت نشتی لوله ها وجود داردکه آبفا استان اصفهان می تواند باتوجه به تجهیزات و تکنولوژی که در اختیار دارد اقدام به تشخیص نشتی در شبکه آبرسانی نماید. دکتر زنگنه مدار درادامه به نوع لوله و جنس خاک در تشخیص و مهار نشتی ها پرداخت و گفت: شناسایی و تعیین نشتی لوله های آبرسانی یکی از بخش های لازم در تأمین پایدار شبکه های آبرسانی است هر شیوه ای که مورد استفاده قرار می گیرد مستلزم استفاده از شکلهای گوناگون تکنولوژی در شناسایی و تعیین محل نشت است. تعیین محل نشت باید دقیقاً مشخص شود تا مانع از هزینه های گزاف شود.

وی افزود: اخیراً روشهایی برای شناسایی محل نشت ابداع گردید که معمول ترین آنها که برای شناسایی و تعیین محل نشت بکار می رود تکنولوژی رابط صدا و نشت است یعنی بکارگیری این روش برای تعیین وضعیت نشت منوط به صداهایی است که از نشت تولید می شود.

دکتر زنگنه مدار اعلام کرد: کاهش میزان نشت در شبکه آبرسانی یکی از مؤلفه های اصلی مدیریت شبکه توزیع است و می توان با روشهای جدید و بکارگیری تکنولوژی در کوتاهترین زمان نشتی را تشخیص و تدابیری برای رفع آن در دستور کار قرار داد تا مدیریت شبکه توزیع آب به خوبی اعمال شود و آبرسانی پایدار به خوبی توسط شرکتهای خدماتی اعمال گردد.      

در ادامه این نشست مهندس قبادیان معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت آبفا استان اصفهان گفت: مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان تلاش مضاعف خلاقیت و نوآوری را شعار سال شرکت عنوان کرد بر این اساس معاونت منابع انسانی در راستای تحقق خلاقیت و نوآوری دعوت از نخبگان و برگزیدگان ملی و بین المللی صنعت آب و فاضلاب را در دستور کار قرار داده است که در این راستا خانم دکتر زهرا زنگنه مدار را دعوت کرده تا در جمع معاونین، مدیران و کارشناسان آبفا استان اصفهان توضیحاتی پیرامون ابزار مدیریتی در شبکه آبرسانی پایدار را ارائه دهند زیرا شرکت آبفا استان اصفهان 93 شهر را تحت شبکه آبرسانی قرار داده است.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت