انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

صادرات پتروشیمی ها بیش از فروش داخلی شد

مجموع تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا کنون با احتساب تولید 4.22 میلیون تنی در تیر ماه، به مقدار بیش از 17 میلیون تن رسید.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجموع فروش کل در تیر ماه امسال ۳ میلیون تن بوده است. از این میزان، فروش داخلی ۱.۲ میلیون تن و صادرات نیز ۱.۷ میلیون تن سهم را به خود اختصاص دادند.

 

از مجموع بیش از ۱۷ میلیون تن عملکرد تولید صنعت پتروشیمی، سهم مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر ۵.۸ میلیون تن، سهم مجتمع های منطقه عسلویه ۸.۱ میلیون تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور ۳.۱ میلیون تن بوده است.

 

براساس این گزارش؛ ظرفیت اسمی تولید صنعت پتروشیمی در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶۲ میلیون تن برآورد شده است که با توجه به برنامه تولید امسال مجموع تولید تا پایان سال جاری ۵۳ میلیون تن پیش بینی می شود.

 

این گزارش می افزاید: عملکرد تولید صنعت پتروشیمی در تیر ماه جاری ۴.۲۲ میلیون تن بوده است که مجتمع های پتروشیمی بیستون، ارومیه، کربن ایران، نوری، تبریز، مهر، شیراز، زاگرس، ایلام، خراسان، غدیر و بندر امام به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید در این ماه را از آن خود کردند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت