انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی خراسان جنوبی دو هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالعه دو هزار و 300 کیلومتر طرح انتقال آب در سطح استان انجام شد، گفت: برای اجرای این طرح ها دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالعه دو هزار و 300 کیلومتر طرح انتقال آب در سطح استان انجام شد، گفت: برای اجرای این طرح ها دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علی شفیعی روز دوشنبه در نخستین نشست اتاق فکر دانشگاه بیرجند که به منظور بررسی مساله بحران آب در خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: در این ارتباط سه هزار و 500 هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد که 70 درصد آن در سال گذشته انجام شده است.

وی گفت: پارسال 90 میلیارد ریال برای اجرای آبیاری تحت فشار به استان اختصاص یافت که این میزان نسبت به سال 92 حدود 13 درصد افزایش داشت.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون 12 هزار و 500 هکتار برای اجرای طرح مذکور در سامانه ثبت نام شد که این طرح ها طراحی و در حال اجرایی شدن است.

شفیعی ادامه داد: به ازای هر هکتار آبیاری قطره ای 70 میلیون ریال و آبیاری کم فشار 35میلیون ریال اعتبار بلاعوض به متقاضیان پرداخت می شود.

وی میزان اعتبار آبیاری تحت فشار سال جاری را یکهزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این مبلغ تاکنون 587 میلیارد ریال آن به استان ابلاغ شده است.

این مسئول با بیان اینکه رویکرد سازمان جهاد کشاورزی به سمت اجرای طرح های آبیاری نوین است، افزود: برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار به یکهزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است.

شفیعی به افزایش اعتبار استخرهای ذخیره آب در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 630 میلیارد ریال اعتبار در این حوزه به استان ابلاغ شد که 220 میلیارد ریال آن اختصاص یافت و این میزان در مقایسه با سال 92 پنج برابر افزایش دارد.

به گفته وی سال گذشته مقرر شد کشاورزان در اجرای طرح آبیاری قطره ای سطح زیر کشت اراضی را افزایش ندهند که 60 درصد بهره برداران به قول خود وفادار کردند.

 

منبع: ایرنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت