انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

لزوم هدف گذاری برای تنوع تولید در صنعت پتروشیمی با اولویت صنایع ​پایین‌دستی

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: برای گسترش صنایع پایین‌دستی باید ساز و کاری منسجم ایجاد کنیم تا تمام پتروشیمی‌ها با توجه به میزان تولید و امکانات زیرساختی خود، طرحی جامع برای صنایع پایین‌دستی ارائه دهند.
صنایع پایین دستی

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران اظهارکرد:  توسعه صنعت پتروشیمی از روندی قابل قبول برخوردار است و خوشبختانه بخش های مختلف این صنعت در حال رشدی مطلوب است و در صورتی که جهش سوم صنعت پتروشیمی با رونق تولید صنایع پایین‌دستی همراه باشد، ارزش‌ افزوده بسیاری را نیز برای کشور به همراه دارد.

مهدی شریفی نیک نفس با بیان این که باید زنجیره تامین را توسعه دهیم تا به صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی برسیم، گفت: با این اقدام هم ارزش افزوده بالا و هم اشتغال بیشتری نصیب کشور می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدم تکمیل زنجیره ارزش و پایش روند تخصیص خوراک به واحد‌های پتروشیمی از تولید مواد پایه تا انتهای زنجیره محصول تا پایین‌دست اقدام مناسبی خواهد بود.

شریفی نیک نفس افزود: صنعت پتروشیمی ایران باید به سمت تولید محصولات نهایی حرکت کند تا به تدریج از خام فروشی فاصله گرفته و به سوی ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تمام بخش های صنعت پتروشیمی حرکت کنیم.

منبع:نیپنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت