انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

لیوندل باسل در شمال‌شرق چین مجتمع پتروشیمی احداث می‌کند

شرکت لیوندل باسل از نهایی کردن توافقنامه سرمایه‌گذاری مشترک با یک شرکت چینی با ارزشی بیش از 2 میلیارد دلار برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در شمال‌شرق چین خبرداد.

به گزارش رویترز، شرکت تولیدکننده محصولات شیمیایی و پلاستیکی لیوندل باسل اعلام کرد که برای یک سرمایه‌گذاری مشترک با پالاشگر چینی «لایونینگ بورا اینترپرایز گروپ»  به ارزش 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای تولید محصولات پتروشیمی در شمال شرق چین واقع در استان لایونینگ چین یک توافقنامه قطعی امضا کرده است.

سهم لیوندل باسل در این سرمایه‌گذاری مشترک 50 درصد و سهم «لایونینگ بورا اینترپرایز گروپ»، یکی از پالایشگران مستقل چینی نیز 50 درصد خواهد بود.

این سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید سالانه یک میلیون و 100 هزار تن اتیلن کراکر و احداث مجتمع تولید مشتقات پلی‌الفین در شهر ساحلی پانجین خواهد بود.

حجم از سرمایه‌گذاری 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای نخستین بار است که از سوی یک پالایشگر مستقل چینی برای تولید محصولات پتروشیمی اختصاص می‌یابد و با هدف تنوع بخشی به محصولات خود در بازار این منطقه انجام می‌شود.

لیوندل باسل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مجتمع پتروشیمی برای تقاضای روزافزون محصولات صنعتی در چین، محصولاتی برای صنایع بسته‌بندی، حمل‌و‌نقل، ساختمان و راه‌سازی، بهداشتی و درمانی تولید خواهد کرد.

بر اساس اعلام شرکت تولیدکننده محصولات شیمیایی و پلاستیکی لیوندل باسل، انتظار می‌رود این پروژه از نیمه دوم سل 2020 میلادی وارد مرحله اجرایی شود.

لیوندل باسل و پالاشگر چینی «لایونینگ بورا اینترپرایز گروپ» 6 ماه پیش برای این سرمایه‌گذاری مشترک یادداشت تفاهم امضا کردند و پیش‌بینی کردند در طول 10 سال همکاری در مجموع 12 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت