انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

مدیرعامل جم:سال آینده دلیلی برای تامین خوراک مجتمع‌های داخلی نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با بیان اینکه از سال آينده معافيت مالياتي شركت‌هاي پتروشيمي يكي پس از ديگري به پایان می رسد، اعلام کرد: در صورتی که اصلاحاتی در قانون ششم توسعه اعمال نشود از سال آینده فروش خوراک بین مجتمعی با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از پترو نیوز، مهندس «سید حسن میرافضلی»  با بیان اینکه از سال آینده معافیت مالیاتی شرکت‌های پتروشیمی یکی پس از دیگری تمام می‌شود، گفت: بر اساس ضوابط جدید منافع شرکتهای پتروشیمی در صادرات است زیرا در این صورت معافیت مالیاتی دارند ولی اگر به داخل محصول  بدهند باید مالیات بپردازند که با این اوصاف شرکت‌های بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی چه کنند؟

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اعلام اینکه سال آینده بحران خواهیم داشت و شرکت‌ها زیر بار این مسئله نخواهند رفت که محصولات را به داخل بدهند مگر اینکه در برنامه ششم توسعه اصلاحاتی اعمال شود، تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم، خوراک بین مجتمع‌ها معاف از مالیات بود و اگر این قانون اصلاح نشود، سال آینده بحران بین تولید و مصرف کننده‌های پتروشیمی ایجاد خواهد شد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه تولیدکننده ها دلیلی برای فروش خوراک به مصرف کنندگان داخلی نخواهند داشت زیرا فروش داخل مالیات و هزینه به همراه دارد و صادرات این هزینه ها را ندارد، بیان کرد: بنابراین سال آینده دلیلی برای تامین خوراک مجتمع‌های داخلی نخواهیم داشت.

وی، ادامه داد: پیشنهاد می کنیم قانون حتما اصلاح شود، در برنامه پنجم توسعه این موضوع دیده شده بود که در برنامه ششم حذف شد و باید سریع متمم بخورد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشکل را حل کنند.

 میرافضلی با یادآوری اینکه به هر حال اگر قانون اصلاح نشود، اختلافات بین شرکت‌های پتروشیمی آغاز می‌شود، تاکید کرد: از سال آینده اینکه با قیمت ارز مبادله ای، باید FOB  منهای 5 درصد بدهیم و از طرفی مالیات هم باید پرداخت شود که اصلا منطقی نیست و اگر قانون اصلاح نشود، صادرات رویکرد تولید کنندگان در صنعت پتروشیمی کشور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با بیان اینکه در شرایط فعلی حاشیه سود شرکت‌های پتروشیمی عموما کمتر از سود بانکی است، خاطرنشان کرد: با این وجود فشارهای زیادی به این صنعت مولد و اشتغال زا وارد می‌شود که نیاز است نوع نگاه‌ها و نگرش‌های مسئولین نسبت به این حوزه باید اصلاح شود و تا این تغییر رویکرد انجام نشود، تحول و شکوفایی در صنعت پتروشیمی حاصل نخواهد شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت