انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

معاون وزیر جهاد کشاورزی: سامانه نوین آبیاری در ۱۲هزار هکتار زمین کشاورزی سمنان اجرا می‌شود

معاون وزیرجهاد کشاورزی بابیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای بهینه‌سازی مصرف آب و تغییر الگوی کشت است، گفت: در سال جاری۱۲هزار هکتار به سامانه‌های نوین آبیاری استان سمنان اضافه می‌شود.

علی مراد اکبری ضمن بیان اینکه از ابتدای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تا سال ۹۲ این طرح تنها در ۱۶هزار هکتار اراضی استان سمنان اجراشده است، ابراز داشت: از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته ۹هزار و ۱۲۵۵هکتار سامانه‌های نوین آبیاری اجرا و به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۲هزار هکتار دیگر نیز به سامانه‌های نوین آبیاری این استان اضافه شود.

وی بابیان اینکه در سال ۹۶حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه سیستم نوین آبیاری در روستاها پیش‌بینی‌شده است، افزود: بهره‌برداری از پنج هزار هکتار انواع سامانه‌های نوین آبیاری به‌صورت متمرکز بااعتباری معادل ۴۷۰میلیارد ریال است که ۴۰۰میلیارد ریال توسط اعتبارات دولتی و مابقی آن توسط کشاورزان تأمین خواهد شد.

اکبری در ادامه تصریح کرد: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده بخش کشاورزی استان سمنان با برنامه‌ریزی مناسب و جدیت در سیاست‌های دولت یازدهم در سال ۹۵تولیدات محصولات کشاورزی معادل ۲.۴درصد به نسبت سال گذشته رشد داشت.

وی افزود: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید در توسعه سیستم‌های نوین آبیاری که همواره مورد تأکید قرار دارد نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰هزار هکتار از آن در این دولت به انجام رسید که درواقع ۲۵درصد کل اجرای آن محقق شده است.

 

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت