انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نامه رییس هیأت مدیره انجمن به ارگان های دولتی در پی خسارت های ناشی از قطع برق واحدهای تولیدی

در پی مشکلات ناشی از قطع برق واحدهای تولیدی در طی هفته های اخیر ، رییس هیأت مدیره انجمن طی نامه هایی جداگانه به مدیران ارگان های دولتی پیشنهاداتی را در این خصوص مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، قطعی برق در شهرک های صنعتی ، مشکلات عدیده ای را برای واحدهای تولیدی بهمراه داشته و عملا تعطیلی دو روز کاری در هفته خسارات جبران ناپذیری به تولیدکنندگان وارد می کند که از آنها به عدم امکان برنامه ریزی تولید ، تحویل به موقع تعهدات کارخانجات ،عدم امکان استفاده مناسب از نیروی کار و نهایتا اختلال در نظام مالی بخش خصوصی می توان اشاره کرد.

در همین رابطه مهندس بهشتیان رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن طی نامه هایی جداگانه به مدیران دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت ، شرکت ملی گاز، شرکت مهندسی آبفا ، معاونت آب و خاک جهاد کشاورزی و ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، ضمن اشاره به مشکلات عدیده در بخش تولید ، پیشنهاداتی را در خصوص جلوگیری از ضرر هرچه بیشتر تولیدکنندگان بخش لوله و اتصالات پلی اتیلنی مطرح کرده است.

در این نامه آمده است:

در رابطه با واحدهای تولیدی صنف لوله و اتصالات پلی‌اتیلن علاوه بر مشکل تامین مواد اولیه که به صورت سهمیه‌ای و بدون توجه به ظرفیت تعیین شده در پروانه بهره‌برداری به صورت معدل دو سال آخر تولید درسایت بهین‌یاب تعیین می‌گردد مشکلات حوزه انرژی نیز به آن اضافه گردیده  به این صورت که قطع برق واحدهای تولیدی و افزایش آن به دو روز در هفته مشکلات این واحدها را مضاعف نموده است. بنابراین شرکت‌ها با توجه به کمبود مواد اولیه و قطعی برق قادر  به انجام تعهدات خود نبوده و نسبت به پرداخت هزینه‌های جاری خود با توجه به کاهش طرفیت تولیدی به  ⅓ظرفیت عملیاتی درمانده‌اند.

 

رییس هیأت مدیره انجمن با اشاره به اینکه تولیدکنندگان این بخش دارای تعهدات دولتی می‌باشند و عدم تحویل به موقع تعهدات ، خسارات مالی سنگینی را متوجه تولیدکنندگان خواهد کرد، پیشنهاداتی را به شرح ذیل ارائه نموده است:

 

 

1-چنانچه مستحضرهستید اکثر شرکت‌های طرف قرارداد با این صنف سازمان‌های دولتی از جمله شرکت‌های گاز استانی ‌، شرکت‌های آبفای شهری و روستایی و شرکت‌های جهاد سازندگی می‌باشند که دارای قرارداد با زمان معین هستند که در صورت عدم ایفای تعهدات در زمان پیش‌بینی شده در قرارداد جرائم تأخیر برای تولیدکنندگان محاسبه می نمایند.

 

لذا لطفأ ترتیبی اتخاذ فرماییدکه این شرکت زمان‌های قطع برق را به عنوان تأخیرات مجاز تلقی نموده و ⅓ به مدت قراردادها افزوده شود تا تولیدکنندگان بیشتر از این متضرر نگردند.

2- با توجه به اینکه دو روزدر هفته  به علت قطع برق نیروهای شرکت بدون کار می‌باشند ،یعنی عملأ 33٪ از زمان‌های هفتگی که کارگران باید در اختیار واحدهای تولیدی باشند بدون کار هستند و کارفرما مکلف به پرداخت حقوق و مزایای آنان می‌باشد ،خواهشمند است جهت جلوگیری از زیان‌های وارده به شرکت‌ها به واسطه هزینه‌های سربار ناشی از قطع برق ، مشوق‌های جبرانی  برای شرکت‌ها از طرف سازمان تأمین اجتماعی و دارایی در نظر گرفته شود.

3-با توجه به قطع و وصل شدن برق بسیاری از دستگاه‌های خطوط تولید به علت شوک و نوسانات وارده دچار آسیب می‌گردند و فرایند قطع و وصل شدن برق بیشتر از 5٪ ضایعات ناشی از راه‌اندازی مجدد برای واحدهای تولیدی ایجاد می‌نماید ، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید که نسبت به جبران خسارت واحدهای تولیدی اقدام گردد.

 

متن کامل نامه ها را از طریق لینک های ذیل مطالعه نمایید.

http://ippfa.ir/wp-content/uploads/2023/08/05.570-شرکت-آبفا.pdf

http://ippfa.ir/wp-content/uploads/2023/08/05.568-وزارت-صمت.pdf

http://ippfa.ir/wp-content/uploads/2023/08/05.569-شرکت-ملی-گاز-ایران.pdf

http://ippfa.ir/wp-content/uploads/2023/08/05.574-کمیسیون-صنایع-و-معادن-مجلس-قطعی-برق.pdf

http://ippfa.ir/wp-content/uploads/2023/08/05.576-جهادکشاورزی.pdf

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت