انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نامه رییس هیئت مدیره انجمن لوله و اتصالات انجمن پلی اتیلن به دکتر روحانی

مهندس محسن جمالیان ، طی نامه ای سرگشاده به رییس دولت یازدهم نسبت به مشکلات تامین مواداولیه و نحوه عرضه این مواد در بورس و همچنین افزایش قیمت موادپلی اتیلن سنگین، خواستار توجه رییس جمهور به مشکلات این صنعت شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات  پلی اتیلن، رییس هیئت مدیره این انجمن با بررسی دلایل گرانی مواد اولیه ، یکی از عوامل اصلی این مشکل را خروج پلی اتیلن پایپ گرید از فهرست کالاهای مشمول ارز مبادله ای توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت برشمرده و همچنین وضعیت عرضه مواد منابع داخلی را اینگونه توصیف کرده است :

پتروشیمی های جم، امیرکبیر، شازند و مارون، ظاهراً امکان تولید مواد اولیّه کافی برای نیاز واحدهای تولید لوله های پلی اتیلن را دارا هستند امّا آمار دو ساله گذشته عرضه از سوی پتروشیمی جم و مارون چیز دیگری می گوید.

هر دو پتروشیمی به بهانه های گوناگون در تولید و عرضه مواد اولیّه ناتوان نشان می دهند و در پاسخِ پرسش تولیدکنندگان لوله می گویند کاتالیست لازم برای خط تولید را نداریم!

با توجه به ناتوانی اعلام شده پتروشیمی های یاد شده و توجه به آمار عرضه مواد اولیّه، می توان گفت مجموعه پتروشیمی ها تنها قادر به عرضه یک سوّم مواد اولیّه مورد نیاز تولیدکنندگان برای انجام پروژه های بزرگ آبیاری و آبرسانی ملّی هستند

مهندس جمالیان درادامه این نامه با اشاره به مشکلات ناشی از قیمت های افزایشی مواداولیه و بیان سخت گیری های حاکم در مناقصات دولتی افزوده است:

از سوی دیگر قوانین دولتی درباره انجام کامل تعهدات ما در مناقصه های دولتی، نارسا و گاه زورگویانه است، یعنی دولت علیرغم تغییرات دم به دم قیمت ها و مقررات و شرایط حاکم بر قراردادها، تولیدکنندگان را با تهدید ضبط ضمانتنامه وادار به تحمل زیان می کند، در حالیکه منطق می گوید تعدیل شرایط قرارداد باید در قراردادهای دولتی پیش بینی شود.

رییس انجمن پلی اتیلن در پایان این نامه با درخواست تخصیص مجدد ارز مبادله ای برای مواد اولیه پلی اتیلن پایپ گرید ، برقراری دوباره محدودیت در قیمت گذاری های سازمان بورس حداکثر تا سقف ده درصد را خواستار شده است.

متن کامل این نامه را از طریق لینک ذیل می توانید مطالعه کنید

 

فایل pdf متن کامل نامه مهندس جمالیان  

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت