انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نرخ خوراک پتروشیمی ها افزایش می یابد

دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: دولت نرخ خوراک پتروشیمی ها را افزایش می دهد اما هنوز رقم آن مشخص نشده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از ایرنا ، حاشیه های نرخ خوراک پتروشیمی ها تمامی ندارد و هر از چندگاهی، شایعه و خبری در این باره منتشر شده و بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می دهد.

روز گذشته نیز با انتشار نامه ای در فضای مجازی ادعا شد که نرخ خوراک پتروشیمی ها که پیش از این توسط دولت، ۳۸۰۰ تومان تعیین شده بود، همچنان تداوم خواهد داشت که پیگیری ها نشان می دهد، چنین موضوعی واقعیت ندارد و رایزنی ها برای تغییر این نرخ همچنان ادامه دارد.

احمد مهدوی ابهری امروز (سه شنبه) درباره شایعه مطرح شده مبنی بر محاسبه نرخ خوراک پتروشمیی ها به نرخ ۳۸۰۰ تومان، افزود: زمانی که دولت، پتروشیمی ها را مجاز می کند تا درآمد خود را به نرخ بازار ثانویه به فروش برسانند، به طور مسلم نرخ خوراک آنها نیز تغییر می کند.

وی یادآور شد: نرخ ۳۸۰۰ تومان خوراک پتروشیمی ها مربوط به گذشته است و افزایش می یابد.

هیات وزیران در زمان نوسان شدید نرخ ارز در خرداد ماه امسال با هدف ترغیب پتروشیمی ها برای عرضه ارز صادراتی در بازار، نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی در سال ۹۷ را بر مبنای دلار ۳۸۰۰ تومانی تعیین کرد.

طبق این تصمیم قرار بود که پتروشیمی ها ارز صادراتی را به نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان در سامانه نیما عرضه کنند، اما دولت در بسته جدید ارزی، پتروشیمی ها را مجاز کرد که ارز صادراتی را در بازار ثانویه به فروش برسانند، بر این اساس، انتظار می رود که نرخ خوراک پتروشیمی ها نیز افزایش یابد.

پتروشیمی ها سالانه حدود ۱۳ میلیارد دلار برای کشور درآمد ارزی کسب می کنند که در شرایط کنونی که باید ارز مورد نیاز واردات انواع کالاها بجز کالاهای اساسی از این محل تامین شود، توجهات بیش از پیش به آنها دوخته شده است.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت