انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نشست مشترک اعضای هیأت مدیره انجمن ملی پلاستیک و معاون امورصنایع وزارت صمت

پیرو مشکلات متعدد موجود در صنعت پلاستیک در بهمن ماه سال 96 نامه ای توسط انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، تهیه و به تمام مسائلی که اقتصاد کشور را دچار آسیب های جدی نموده است پرداخته شد. این نامه به امضای 16 تشکل فعال این صنعت رسید و سپس به دفتر مهندس صالح نیا در وزارت صنعت ارسال و درخواست جلسه داده شد.

 

پیرو ارسال این نامه بنا به درخواست دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، راهکارهای پیشنهادی انجمن ارسال گردید. و نهایتا در روز یکشنبه 26 فروردین ماه جلسه مذکور با حضور چند تن از اعضای هیات مدیره و دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت و با حضور مهندس صالح نیا برگزار شد.


در ابتدای این نشست، مهندس صحاف امین ، به تشریح مسائل به صورت مختصر پرداخته و مهمترین مشکل این صنعت را تامین مواد اولیه از بورس اعلام کردند. با توجه به تخفیفاتی که پتروشیمی ها به خریداران خارجی میدهند، عملا قیمت های داخل از قیمتهای فروش به خریداران خارجی 10-15 درصد بیشتر شده و این کار توان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی میگیرد ضمن اینکه بازار کشورهای اطراف نیز از دست می روند. همچنین مهندسی عرضه مواد توسط پتروشیمی ها نیز از جمله مهمترین مشکلات این صنعت است. بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز از جمله مسائلی است که تولیدکنندگان را با مشکلات جدی روبرو کرده است.


در این راستا  مهندس صالح نیا نیز گفت: امسال جهت افزایش صادرات امتیازات ویژه ای قائل شدیم و مشوق های زیادی داریم. همچنین منابع و تسهیلاتی برای نوسازی و سرمایه در گردش در بودجه دیده شده است.30-35 درصد از این منابع برای زیر ساختها و 65-70 درصد هم برای یارانه ها و مشوق های صادراتی.


همچنین مهندس صحاف امین اذعان کرد، ما بر اساس نیاز تولیدکنندگان در شورای رقابت کف عرضه ها را اعلام کردیم ولی این تلاطم ارز و همچنین نداشتن پنالتی و جریمه در ازای عدم رعایت، سبب خارج شدن از این برنامه شد و درحال حاضر عرضه ها به خوبی انجام نمی شود و بر اساس نیاز بازار نیست.


در ادامه، مهندس زکایی گفت: در قانون تشکیل بورس کالا، فروش نقد و اقساط و پوشش ریسک ناشی از نوسانات قیمت ذکر شده است اما در عمل فقط بخش نقدی انجام می شود. پس صرفا به فروشنده کالا مربوط نمی شود بلکه از طریق بورس کالا باید این نوع فروش تسهیل شود. شرکت‌ها در قالب خرید زماندار می توانند برنامه دقیق‌تری برای خرید به بورس و به تبع آن به پتروشیمی‌ها بدهند.


در پایان آقای صالحی نیا خاطرنشان کرد: بهتر است موارد طی جلسه ای با آقای سینکی و دفتر صنایع شیمایی و سلولزی با حضور انجمن پیگیری شود. همچنین بحث فروش زماندار هم در دستورجلسه قرار گیرد. و مقرر شد موارد طی نامه ای با امضای آقای مهندس صالح نیا توسط خانم کیمیایی تهیه و طی دو هفته آینده جلسه مذکور برگزار شود.

 در ادامه نامه معاونامورصنایع وزارت صمترا از نظر می گذرانید

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت