انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نشست کمیته استاندارد انجمن با موضوع روند مشکی سازی فنی مواد اولیه در پتروشیمی های کشور برگزار شد

نشست کمیته استاندارد انجمن با موضوع روند مشکی سازی فنی مواد اولیه در پتروشیمی های کشوربا حضور جمعی از تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن و کارشناسان و مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، جلسه کمیته فنی و استاندارد روز سه شنبه ۲۰ اردی بهشت ۱۴۰۱ از ساعت ۱۲ الی ۱۳:۳۰ با حضور مدیران عامل و فنی و کنترل کیفیت تعدادی از واحدهای تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلنی به صورت حضوری و مجازی در محل انجمن برگزار گردید .

در ابتدای جلسه توسط مهندس علیرضا صحاف امین رییس کمیته فنی و استاندارد انجمن ضمن تقدیر از تلاش های پتروشیمی های جم و شازند در این حوزه و تامین کنندگان دوده و مستربچ مشکی، گزارشی از اهداف و روند پروژه مشکی سازی مواد اولیه CRP100N از دیماه 98 تاکنون ارائه گردید .

در ادامه گزارش نتایج پروژه انجمن در مورد موادCRP100B بهمراه مقایسه فنی و کیفی آن با مواد CRP100B خارجی و مواد اولیه CRP100N مخلوط شده با سه گرید مستربچ مشکی تهیه شده از بازار ارائه گردید . این پروژه با همکاری شرکت های مختلف تولید کننده لوله و اتصالات پلی اتیلن : شرکت های پلی وین ، شرکت گاز لوله ، شرکت پلی اتیلن سمنان و گروه صنعتی وحید بعنوان همکار در این پروژه ، یک شرکت بازرسی محصول و 2 عضو هیت علمی دانشگاه بعنوان ناظر علمی پروژه انجام گردید و نتایج تفصیلی آن ارائه شد . در ابتدای جلسه آقای دکتر جمالپور در مورد چگونگی تولید و انتخاب نمونه ها ، علت انتخاب سناریوهای مختلف و مشخصات دستگاه تولید لوله ، توضیحات کاملی را بهمراه تصاویر آن ارائه دادند و در ادامه مهندس صحاف امین در مورد تست های انجام شده کیفی و نتایج آنها و علل افت کیفی خواص در صورت استفاده از مستربچ در مقایسه با گریدهای مشکی شده در پتروشیمی های کشور گزارش مبسوطی ارائه دادند.

در این جلسه همچنین در مورد راه حل های دسترسی تولید کنندگان لوله های چند لایه به مواد اولیه CRP100N و چگونگی پایدار سازی عرضه کافی گرید CRP100B در بورس کالا ، گفتگوهای مبسوطی بین اعضای هیات مدیره و شرکت های حاضر در جلسه انجام پذیرفت و علاقه تعدادی از واحدهای تولیدی جهت توسعه گرید EX3 امیرکبیر و همچنین انجام پروژه پژوهشی از طرف انجمن در مورد لوله های چند لایه و بررسی خواص کیفی آن مورد بحث قرار گرفت که قرار بر پیگیری آنها در کمیته استاندارد و فنی و مشارکت واحدهای علاقمند گردید .

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت