انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نشست کمیته‌ بازاریابی و نمایشگاه‌ها با موضوع بازرسی ها برگزار شد

نشست کمیته‌ بازاریابی و نمایشگاه‌ها با حضور 15 تن از اعضا و 8 نفر میهمان در روز 14 دی ماه با موضوع محوری مشکلات بازرسی ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن (ایپفا)، در این نشست که حول محور بازرسی از واحدهای تولیدی‌ تولید کننده‌ها صورت گرفته بود، اعضا پیرامون مشکلات حاصل از بازرسی‌ها به گفتگو پرداختند.

در آغاز نشست علیرضا توحیدی مدیرعامل بازرسی فلات البرز ایرانیان گفت: آنچه من ملاحظه کردم این است که یک سری از تولید کننده‌ها، استانداردهای لازم همچون شرایط تولیدی مناسب و آزمایشگاه‌های مطلوب را ندارند.

وی ادامه داد: نوسانی که در مواد پتروشیمی هست، صرفاً موجب زیان برای تولیدکننده است. از این رو نیاز است یک «وِندور» مابین پیمانکارها به جهت تسهیل در روند لحاظ شود؛ همچنین ارائه‌ی سمینارها به جهت معرفی محصولات از ضروریات است.

در ادامه بیوک صحاف امین، عضو هیأت مدیره انجمن اظهار داشت: تهیه‌ مواد اولیه‌ درست از الزامات است. وی افزود، اگر بتوانیم با تمام مشکلات همچون دریافت وجه و مشکلات بازار، حداقل‌هایی را برای خودمان رعایت کنیم، موجب می‌شود تا بازرس هم نتواند بی‌جهت ایرادگیری کند.

صحاف در ادامه گفت: حذف شرکت‌هایی که تولیدکننده نیستند، از سایت «بهین یاب» می‌تواند موجب ساماندهی بهتر در راستای حمایت از تولیدکنندگان حقیقی باشد.

در ادامه احمدرضا توکلی، عضو هیأت مدیره انجمن به ضرورت توجه به تخصصی سازی فرایند بازرسی اشاره کرد و گفت: متأسفانه کارشناسان و بازرسان، غالباً دانش تخصصی نداشته و صرفاً از روی علایق و سلایق اقدام به تکمیل فرم‌های بازرسی می کنند.

وی پیشنهاد کرد یک دوستی میان بازرس و تولیدکننده به جهت افزایش کیفیت صورت گیرد؛ که البته این امر مستلزم بازنگری‌هایی در روند فرایند بازرسی است.

توکلی افزود: بازرس‌ها به جهت عدم اظهارات غیرکارشناسانه بهتر است تا دوره‌هایی تخصصی به جهت شناخت تفاوت‌های بازرسی از لوله‌های گاز، آب و … را طی کنند.

ابوالقاسم مدانلو، مدیرعامل کاسپین لوله طبرستان و از دیگر حاضرین جلسه، قوانین و مقررات دولتی را یکی از مشکلات اصلی بازرسی‌ها دانست و تصریح کرد: بعضاً پس از تأیید برخی موارد توسط سازمان‌های دولتی و ساخت محصول توسط تولیدکننده، دیده می‌شود که مواد تأیید شده از لیست خارج شده و بازرس، محصول را تأیید نمی‌کند و موجبات خسارت فراوان به تولیدکننده را فراهم می‌آورد.

وی افزود: مشکلات تهیه‌ ارز برای خرید مواد خارجی، از دیگر مواردی است که باید از سوی دولت مورد تسهیل واقع شود.

در ادامه بابک دیانت‌پی، دبیر انجمن یکی از مشکلات بازرسی را عدم وجود مرجع مناسب برای کنترل فعالیت بازرسان دانست و گفت: عدم توجه به این مهم، موجب بی‌قانونی‌های عدیده‌ای می‌شود.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به زیرساخت‌ها تأکید کرد و گفت: هرچه زیرساخت بادوام‌تر باشد، هم اعتبار بیشتری خواهیم داشت و هم رضایت‌مندی مخاطب بیشتر می‌شود؛ از همین رو ضرورت ایجاد یک کمپین، به جهت افزایش تعهد و کارایی دیده می‌شود.

دبیر انجمن افزود، در این کمپین مواردی به جهت ضمانت اجرا و نیز جرایمی برای خاطیان، باید در نظر گرفته شود.

عزیز مراد قربانی، مدیرعامل الوند پلاستیک در ادامه این جلسه گفت: بعضاً برخی از بازرسان به جهت خالی نبودن برگه، ایرادی واهی را می‌نویسند و سپس میگویند که پس از مدتی آن ‌را اصلاح می کنند. حال در این میان مشکلات پیگیری و همچنین اثبات عدم تخلف، دامن گیر تولیدکننده می‌شود و هیچ مرجعی برای اثبات تخلف بازرس نیست.

ابوالفضل تواره، مدیرعامل اتصالات کاوه گستر نیز گفت: مدت زمان بررسی استاندارد، یکی از مشکلات بازرسی است. این مهم خود موجب طولانی شدن روند تولید محصول نیز می‌شود.

محمدرضا بهشتیان، مدیرعامل پویا شیراز، از دیگر حاضرین جلسه گفت: دقت در قیمت‌های مناقصات و کنترل فرایند مناقصه توسط بازرس‌ها موجب ثبات و تنظیم بهتر بازار و در راستای منافع تولیدکننده‌ها است.

در ادامه علی آقایی دوست گفت: شرکت‌های بزرگ از بازار غافل هستند و از همین رو شرکت‌های کوچک و خرد با نزدیک شدن به بازار بازار و مصرف‌کننده با استفاده از ضایعات و ارائه‌ محصول با قیمت کم، موجب متضرر شدن شرکت‌های بزرگ شده و همچنین مشکلاتی همچون بی اعتمادی بازارهای خارجی و داخلی نسبت به تولید داخلی را به بار می آورند.

وی پیشنهاد کرد انجمن ضمن ایجاد فضای آموزشی مناسب برای شرکت‌های بزرگ، با معرفی بازارهای فروش مطلوب و زمینه سازی برای تسهیل خرید مواد اولیه با کیفیت بالا و قیمت ارزان‌تر و تعامل با فروشگاه‌های بزرگ به جهت ارائه‌ی محصول شرکت‌های تحت پوشش انجمن، زمینه‌های لازم ایجاد یک حاشیه‌ی امن برای تولیدکننده‌ها را فراهم کند.

کریم عبداللهیان، دیگر عضو حاضر در این جلسه گفت: اعضای انجمن نسبت به ارائه ی گزارش احساس مسئولیت بیشتری کنند تا کنترل و نظارت بیشتری به جهت حمایت از تولیدکننده‌های واقعی صورت پذیرد.

وی افزود، طرح و برگزاری سمینارهایی برای معرفی انجمن و شرکت‌های تحت پوشش از دیگر ضرورت‌هایی است که در برنامه‌های آتی می‌باییست گنجانده شود.

طباطبایی از شرکت اِدمان نیز تصریح کرد: شرکت های بازرسی حذف نشوند، اگر نیازی به اصلاح رویه است این اصلاح انجام شود در غیر این صورت، حذف کارشناسی ها در شرایط فعلی به هیچ عنوان به صلاح نیست.

در پایان مقرر شد تا جلسه‌ی بعدی کمیته در روز چهارشنبه 12 اسفندماه در ساعت 10 صبح برگزار شود.

حاضرین دومین جلسه کمیته بازاریابی و نمایشگاه ها: کریم عبدالهیان، حمید کمیلی، بهزاد مصیبی، علی تواره، محمد رضا بهشتیان، اسکندری، غلامرضا سیف اللهی، محمد خسروی، علیرضا اسماعیلی، مهدی فخری طباطبایی، مازیار نیکوفرد، عزیز مراد قربانی، جعفر هادی پور، دکتر شاهمرادی، ابوالقاسم مدانلو، علی آقایی، بیوک صحاف امین، احمد رضا توکلی، بابک دیانت پی، شهرداد اعتمادی، علیرضا توحیدی، ابوالفضل تواره، علی اکبر خزانه داری بودند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت