انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نقش تنظیم گری شرکت صنایع پتروشیمی دچار نوسان شده است

رئیس اسبق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعمال نقش حاکمیتی و نظارتی دولت باعث تقویت بنگاه های واگذار شده می شود،گفت:شرکت ملی صنایع پتروشیمی،سازمانی حمایتی،نظارتی،توسعه ای محسوب می شود که نقش تنظیم گری آن در سالهای اخیر دچار نوسان شده و باید این نقش دوباره تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، علی مروی درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص وضعیت پتروشیمی های کشور،گفت:هدف از اجرای سیاست های کلی اصل 44 در سال های گذشته کوچک سازی دولت و واگذاری دارایی های مردم به خودشان بود.

 

رئیس سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،ادامه داد:کسی منکر این موضوع نیست که درجریان واگذاری ها به بخش خصوصی مشکلاتی به وجود آمده که  باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.

 

صنعت پتروشیمی با خصوصی سازی دچار آسیب شده است

مروی،افزود:نمونه بارز آن هم در صنعت پتروشیمی است،صنعتی که با خصوصی سازی علاوه بر تضعیف جایگاه بین المللی و بخش بازرگانی،عدم هماهنگی در تأمین خوراک و تبادلات داخلی آن،در بخش مدیریت ایمنی نیز دچار ضعف و آسیب شد که نمونه آن را در آتش سوزی های اخیر مشاهده می کنیم

 

اعمال حاکمیت،حمایت و نظارت دولت باعث تقویت بنگاه های واگذار شده می شود

رئیس هیئت مدیره شرکت پتروپارس،ادامه داد:دولت ملزم به اعمال حاکمیت در اموری است که تحقق آن موجب اقتدار و حفظ حاکمیت ملی می شود و منافع آن بدون محدودیت شامل همه اقشار جامعه خواهد شد.

 

مروی،ادامه داد:اعمال حاکمیت درصنایع و سازمان هایی که به بخش خصوصی واگذار شده از مهمترین کارهای دولت است؛چراکه با اعمال حاکمیت،حمایت و نظارت باید سعی شود نه تنها بنگاه های واگذار شده نسبت به گذشته افت نداشته باشند،بلکه از همه نظر بهبود نیز پیدا کنند.

 

مشاور وزیر نفت،افزود:در صنعت پتروشیمی این نقش را تحت عنوان رگولاتوری یا تنظیم گری مطرح می کنند که برای هماهنگی مجتمع های پتروشیمی با یکدیگر در تبادل خوراک و محصولات،مدیریت بازار ،چه در بخش داخلی و چه در بازارهای بین المللی،حفظ کیفیت و ارتقای روزافزون آن و افزایش ایمنی و توجه به محیط زیست به عنوان یک نهاد دولتی با اختیارات کافی و قدرت اجرایی بالا حضور داشته باشد.

 

مروی،ادامه داد:علاوه بر موارد فوق، این نهاد باید برای توسعه صنعت پتروشمی با توجه به نیازهای آینده و برای رشد و توسعه کشور اقدام نماید.

 
وی ،افزود:شرکت ملی صنایع پتروشیمی،سازمانی حمایتی،نظارتی،توسعه ای محسوب می شود که نقش تنظیم گری آن در سال های اخیر دچار نوسان شده و باید این نقش دوباره تقویت شود.

 

مروی،افزود:باید در کنار تدوین استراتژی توسعه صنعت پتروشیمی،برای ارتقای ایمنی و حفظ محیط زیست در صنایع موجود نیز برنامه ریزی کرد.

 
رئیس هیئت مدیره شرکت پتروپارس ،ادامه داد:از جمله فرصت هایی که برای برطرف کردن این مشکلات وجود دارد، در تدوین قوانین و خصوصاً برنامه های توسعه 5 ساله است.

 

مشاور وزیر نفت در پایان افزود:مسئولان امر با برطرف کردن نواقص قوانین گذشته در برنامه ششم توسعه کشور، باید نقش تنظیم گری این شرکت را تقویت کنند.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت