انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نمایشگرهایی که می توانید به شکل دلخواه آنها را با قیچی ببرید!

اگر به نمایشگری نیاز دارید که بتوانید به آن شکل دلخواهتان را بدهید، در آینده دیگر به یک کارخانه برای تغییر آن نیاز ندارید؛ محققان ژاپنی یک نمایشگر پلیمری منعطف هیبریدی فلزی/اورگانیک ساخته‌اند که می‌توان آن را براحتی برش زد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از ایسنا، فناوری محققان موسسه ملی مواد ژاپن تنها به چند ثانیه اعمال نیرو برای سازگار شدن با شکل جدید خود نیاز دارد و حتی آخرین اطلاعاتی که پیش از خاموش شدن، روی آن ثبت شده، حفظ می‌کند.

 

نمایشگرهای رایج امروزی نمی‌توانند به شکل خاصی بریده شوند زیرا محتویات نمایشگرهای ال‌.سی‌.دی و اُ.ای‌.ال باید مهروموم شده باقی بمانند. نمایشگرهای اُ.ای‌.ال به اکسیژن، آب و بسیاری از ناخالصی‌های دیگر حساس هستند و نمایشگرهای ال‌.سی‌.دی نیز در داخل خود یک مایع دارند. از سوی دیگر، این نمایشگرها به عرضه مداوم نیرو برای کار نیاز دارند از این رو باید به یک منبع برق متصل بمانند. این محدودیت، تولید نمایشگرهای قابل برش را با استفاده از فناوری‌های رایج چالش‌برانگیز کرده بود.

 

دستاورد جدید با استفاده از یک پلیمر هیبریدی با خصوصیات الکتروکرومی ممکن شد. زمانی که این نوع پلیمر روی یک ماده منعطف افشانده می‌شود، به شکل یک لایه‌ از پوشش در می‌آید که در برابر اکسیژن و رطوبت مقاوم است.

 

طرح کنونی تنها در یک رنگ به نمایش درمی‌آید و از محیط نمایشی محدودی برخوردار است، اما حتی الان نیز می‌توان اهداف عملی آن را دید. می‌توان از این نمایشگرها روی پوشاک استفاده کرد یا لوازم پوشیدنی هوشمندی ساخت که دقیقا به اندازه مچ دست کاربر هستند.

 

محققان همچنین آینده‌ای را تصور کرده‌اند که بتوان رنگ داخل خودروها، عینک‌های دودی و پنچره‌ها را با نمایشگرهای قابل نصب در همه جا تغییر داد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت