انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

وزیرنیرو: بهره برداری از تصفیه خانه های میگون و لواسان گام بزرگ در ارتقای کیفیت آب شرب تهران است

وزیر نیرو گفت: بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای میگون و لواسان گام بزرگی برای ارتقای کیفیت آب شرب تهران، ارتقای سلامت، بهداشت و بهبود مسائل زیست محیطی است.

«حمید چیت چیان »در مراسم بهره برداری از طرح شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهرهای میگون و لواسان افزود: امروز کشور در شرایط خشکسالی های ممتد 16 ساله به سر می برد و با وجود بارش های مناسب جوی در هفته های گذشته، کمبود آب مایه نگرانی است اما مردم از مشکل کیفیت آب غفلت دارند.
به گفته این مقام مسئول، اهمیت کیفیت آب کمتر از کمبود آن نیست و هرگونه غفلت از آن سلامت و بهداشت جامعه را تهدید می کند.

در این مراسم «محمد پرورش» مدیرعامل آبفای استان تهران نیز گفت: امسال اجرای 26 طرح تصفیه خانه در سطح کشور تعریف شده که پنج مورد آنها در استان تهران است.
وی با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه شهریار در ابتدای سال، گفت: امروز تصفیه خانه های میگون و لواسان به بهره برداری می رسند.

مدیرعامل آبفای استان تهران تصریح کرد: از 13 هزار و 150 میلیارد ریال طرح و پروژه تعریف شده آبفای استان تهران در ابتدای سال، تا امروز 12 هزار میلیارد ریال آن آماده بهره برداری شده که 830 میلیارد ریال آن در لواسان و میگون است.
به گفته پرورش، سایر پروژه ها شامل شبکه های فاضلاب، نصب سه هزار و 200 فقره انشعاب، 18.8 کیلومتر خطوط انتقال، 8900 میلیارد ریال پروژه در پرند، 2320 میلیارد ریال در پردیس و 1100 میلیارد ریال در شهرستان پیشوا است که به بهره برداری خواهند رسید.

گفتنی است تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای میگون و لواسان روز دوشنبه در آیینی با حضور «حمید چیت چیان» وزیر نیرو افتتاح و به بهره برداری رسید همچنین استاندار تهران ومدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و فرماندار لواسانات دیگر مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

 

این تصفیه خانه به ظرفیت750 مترمکعب در شبانه ‌روز در دو فاز برای جمعیت هشت هزار نفری پیش بینی شده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت