انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

وعده وزیر برای ارائه مستقیم مواد اولیه به صادرکنندگان

پتروشیمی ها با تولید کنندگانی که صادرات انجام می دهند، برای ارائه مواد اولیه قرارداد بلند مدت منعقد کنند؛ پاسخ بورس را هم بنده می دهم.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، جمله فوق را نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت عصر شنبه 30 خرداد 1394 در پاسخ به پیشنهاد بیوک آقا صحاف امین بیان کرد. صحاف امین در خصوص جلسه دیروز که با وزیر صنعت و معدن برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه با موضوع رئوس توسعه صادرات در سال 1394 و این که چه کار باید انجام داد تا صادرات در بخش صنایع تکمیلی افزایش یابد، برگزار شد. در این جلسه که علاوه بر وزیر مربوطه، معاونان، نمایندگان پتروشیمی ها و انجمن های مختلف همچون انجمن ملی، پلی اتیلن، همگن و غیره حضور داشتند، پیشنهاد ارائه مستقیم مواد اولیه از طرف پتروشیمی به تولیدکنندگانی که کار صادرات انجام می دهند از سوی صحاف امین مطرح شد. این نماینده انجمن لوله واتصالات پلی اتیلن در توضیح پیشنهاد فوق گفت: بنده عنوان کردم پیش شرط صادرات این است که تامین کننده و تولید کننده باید به یک مواد مطمئن با قیمت مطمئن و در زمان مطمئن، دسترسی داشته باشد. بنده هنگامی که در یک کشور اقدام به انعقاد قرارداد صادراتی می کنم باید در یک زمان معین جنسی را با یک نرخ به آنها تحویل دهم؛ حال با این شرایط باید به بورس مراجعه کرده و دسترسی به 10 تن یا 20 تن مواد پیدا کنم. صحاف امین در ادامه گفت: با روند فعلی تهیه مواد اولیه از بورس، کار به جایی نمی رسد. باید بتوان به طور مستقیم با پتروشیمی ها قرارداد بست و آنها نیز متعهد شوند که در برابر قراردادی که با بنده دارند جنس عرضه کنند و من نیز بتوانم صادرات انجام دهم. صحاف امین گفت: وزیر نیز این پیشنهاد را مورد تایید قرار داده و با خطاب قرار دادن نمایندگان پتروشیمی ها و انجمن صنفی و انجمن کارفرمایی پتروشیمی، اظهار کردند که شما با تولید کنندگانی که صادرات انجام می دهند، قرارداد بلند مدت منعقد کنید؛ جنس بدهید، پاسخ بورس را هم بنده می دهم. صحاف امین در ادامه از استقبال پتروشیمی ها از این پیشنهاد خبر داد و گفت: پس از پذیرش موضوع از سوی پتروشیمی ها، جناب نعمت زاده اظهار داشتند که در جلسه قبل ستاد تنظیم بازار این مطلب به درستی و کامل مطرح نشده بود و زمان کافی برای بحث وجود نداشت، به همین دلیل حاضران در آن جلسه با آن مخالفت کردند. نماینده انجمن لوله و اتصالات پلی اتیلن گفت: وزیر وعده داد تا ضمن گفت و گو با ستاد تنظیم بازار، به مسئولیت ایشان کار انجام شود تا صادرات راه بیفتد.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت