انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

پتروشیمی مارون به زودی دو گرید جدید پلی پروپیلن تولید شده با دانش بومی به بازار عرضه می‌کند/ عرضه گرید پلی پروپیلن MR230C با خواص ارتقا یافته به بازار

رئیس واحد پژوهش و نوآوری شرکت پتروشیمی مارون اعلام کرد: دو گرید پلی پروپیلن MR240C و HP562 در حال ارزیابی بوده و به زودی به بازار عرضه می شود که دارای ویژگی های جذابی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از اینپیا ، دکتر رضا شیبانی در خصوص ارتقای خواص گرید پلی پروپیلن MR230C که به تازگی در پتروشیمی مارون صورت گرفته است، توضیح داد: گرید MR230C در تولید لوله و اتصالات مورد استفاده در سیستم های لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی ساختمان کاربرد زیادی دارد. یکی از اصلاحاتی که بر روی این گرید انجام شده این است که فرایند پذیری این گرید را بهبود داده ایم و با این اصلاحات توانستیم ظرفیت تولید خطوط لوله را ارتقا دهیم به گونه ای که تولید کنندگان لوله بتوانند با حداکثر سرعت تولید، بهترین کیفیت را در تولید لوله ارائه دهند.

وی افزود: یکی از مواردی که نسبت به قبل ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده این است که با این گرید قابلیت تولید گستره وسیعی از سایزهای کوچک تا بزرگ لوله استاندارد در خطوط تولید کارخانه های مختلف امکان پذیر می شود.

شیبانی در بیان دیگر ویژگی های گرید اصلاح شده MR230C خاطر نشان کرد: استفاده درازمدت از این گرید استهلاک را در خطوط تولید به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و به تبع آن می تواند آمپر مصرفی اکسترودر و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش دهد. همچنین با توجه به اینکه فرایند پذیری این محصول ارتقا پیدا کرده ضایعات خط تولید را کم تر می کند.

رئیس واحد پژوهش و نوآوری شرکت پتروشیمی مارون ادامه داد: ما با حفظ MFI یا شاخص جریان مذاب در حداقل مقدار ممکن توانستیم فرایند پذیری را اصلاح کنیم که منجر به بهبود خواص مکانیکی و حفظ خواص بلند مدت لوله می شود. در واقع با وجود اصلاح فرایند پذیری و بالا رفتن سرعت تولید لوله، خواص بلند مدت هم حفظ شده که رفتاری مشابه گریدهای معروف وارداتی از خود نشان داده و این یک ویژگی ارزشمند برای گریدهای لوله است.

آماده تعریف پروژه های مشترک با مصرف کنندگان جهت ارتقاء کیفیت و تنوع محصولات

وی در خصوص برنامه های آتی پتروشیمی مارون برای اصلاح و ارتقاء کیفیت گریدها گفت: یکی از تلاش های تیم تحقیقاتی پتروشیمی مارون این است که هرچه بیشتر دغدغه مشتریان را پوشش دهد و به همین منظور بهبود و ارتقا کیفی گریدهای موجود و همچنین توسعه گریدهای جدید را در دستور کار دارد و در همین زمینه ارتباطات خوبی با انجمن های تخصصی برقرار و پروژه های ارتقا کیفیت را با مصرف کنندگان در دست انجام دارد.

شیبانی افزود: در همین راستا پتروشیمی مارون پروژه های بهبود و توسعه گرید را در تعامل با مصرف کنندگان تعریف کرده است و این همان الگویی است که در شرکت های تولیدی پیشرو در جهان به کار گرفته می شود تا ویژه سازی محصولات متناسب با نیاز مصرف کنندگان انجام شود.

وی اعلام کرد: پتروشیمی مارون گرید پلی پروپیلن MR240C را در دست ارزیابی دارد و به زودی به بازار عرضه می کند. این گرید نسل جدیدی از لوله های RCT است و ویژگی های بسیار جذابی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان لوله و اتصالات خواهد داشت.

شیبانی ادامه داد: گریدهای نساجی را در دست بررسی داریم که ارتقاء آنها را در تعامل با انجمن صنایع نساجی انجام می دهیم. در همین راستا به زودی گرید پلی پروپیلن HP562 را به بازار عرضه می کنیم که ویژگی های مطلوبی را در مقایسه با گریدهای نساجی موجود در بازار از خود نشان می دهد.

وی تاکید کرد: این گرید حاصل کار پژوهشی بوده و با استفاده از دانش بومی در پتروشیمی مارون تولید شده که به زودی به بازار معرفی می شود.

وی همچنین اعلام کرد در راستای تولید گریدهای پلی پروپیلن مناسب تر برای کاربرد در صنعت بسته بندی همکاری با انجمن تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف را آغاز کرده ایم.

رئیس واحد پژوهش و نوآوری شرکت پتروشیمی مارون بیان کرد: در حوزه کامپاندهای پلی الفینی ظرفیت تولید بسیار خوبی در تامین احجام بالا و کیفیت پیوسته محصولات وجود دارد. هرچند در این حوزه پتروشیمی مارون قصد رقابت با تولید کنندگان داخلی کامپاند را ندارد و اعتقاد این مجتمع بر ورود در عرصه های بکر بازار که نیاز به تامین پیوسته و پایدار محصول را دارند، شکل گرفته که در این راستا کامپاند پوشش لوله Top Coat و پوشش کابل را آماده عرضه دارد و در آینده نزدیک تولید صنعتی گرید لوله پلی پروپیلن خود رنگ نیز انجام خواهد شد، همچنین فرمولاسیون کامپاند لوله های آبیاری کشاورزی در تعامل با انجمن لوله و اتصالات پلی اتیلن در حال انجام است.

عرضه پیوسته به همراه تنوع بالای گریدهای پلی پروپیلن به بازار

رئیس واحد پژوهش و نوآوری شرکت پتروشیمی مارون در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با توجه به افزایش قیمت گرید پلی پروپیلن MR230C در بازار، آیا تصمیمی برای افزایش عرضه این گرید دارید یا خیر، گفت: این گرید یکی از محصولاتی است که دانش تولید آن در پتروشیمی مارون تدوین شده لذا به دلیل محدودیت برخی تجهیزات، محدودیت ظرفیت در تولید آن وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تعهداتی که جهت تامین سایر گریدهای مورد نیاز بازار نیز وجود دارد همواره در تلاش هستیم تعادلی بین ظرفیت تولید این محصول و تنوع گرید برقرار گردد لذا این موضوع منجر به محدودیت در عرضه MR230C می شود اما همواره سعی در عرضه مستمر متناسب با نیاز بازار بوده است.

شیبانی در پایان گفت: شرکت پتروشیمی مارون از این موضوع استقبال می کند که بتواند دغدغه ها و نیازهای مصرف کنندگان را هرچه بیشتر شنیده و در راستای نیازهای آن ها گام های اصلاح و ارتقا کیفیت محصول را بردارد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت