انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

پرداخت 3.8 میلیارد ریال وام بلاعوض برای اجرای آبیاری کم فشار در آران و بیدگل

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: دولت به منظور حمایت از کشاورزان برای اجرای سامانه آبیاری کم فشار 3 میلیارد و 800 میلیون ریال وام بلاعوض به کشاورزان یکی از روستاهای این شهرستان پرداخت کرده است.

حسین فتاحی افزود: این طرح در حدود 70 هکتار از اراضی کشاورزی روستای فخره از حدود شش ماه گذشته تاکنون در حال اجراست که ظرف ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: دولت 85 درصد اجرای طرح های نوین آبیاری را کمک بلاعوض پرداخت می کند و 15 درصد نیز به صورت خودیاری از جانب کشاورزان پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: در حالی که آران و بیدگل با بحران بی آبی دست ‌و پنجه نرم می ‌کند و 90 درصد آب استحصالی این شهرستان در بخش کشاورزی با بهره ‌وری پایین مصرف می‌ شود اجرای سیستم های نوین آبیاری تاثیر بسزایی در صرفه جویی آب دارد.
فتاحی افزود: کاهش بیش از حد نشت در مقایسه با کانال های خاکی و بتنی، از بین بردن تبخیر و تعرق در مسیر انتقال، سهولت حرکت ادوات کشاورزی در مزرعه ها و مدیریت انتقال آب بین منبع تغذیه و مزرعه ها از مهم ترین مزایای انتقال آب با این لوله هاست.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای روستاهای این شهرستان در بخش کشاورزی، برنامه های مناسبی به منظور حفظ اشتغال موجود و توسعه بخش کشاورزی در روستاها در دست اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های نوین کشاورزی و با انتقال دانش به داخل مزرعه ها، زمینه افزایش بهره وری در کشاورزی با استفاده از کارشناسان جهاد کشاورزی فراهم می شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت