انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

پلی اتیلن از مهمترین محصولات صادراتی ایران به کره جنوبی

رئیس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران و وزیر امورخارجه كره جنوبی در حاشیه سفر رئیس جمهور كره جنوبی به تهران، موافقتنامه همكاری متقابل اداری در موضوع های گمركی امضا می كنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ملت بازار، مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: ایجاد تسهیلات برای توسعه و گسترش تجارت قانونی دوجانبه، تبادل اطلاعات و تجربه ها برای اجرای کامل قوانین و مقررات حاکم بر تجارت خارجی و مبارزه با تخلف های گمرکی، قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته فراملیتی برای حفاظت از جوامع دو کشور، محورهای اصلی این موافقتنامه است.

حسین کاخکی اضافه کرد: همکاری در زمینه تهیه و ارائه اطلاعات مربوط به قوانین و آیین نامه های اجرایی حاکم در قلمرو گمرکی یکدیگر به ویژه در زمینه انواع تخلف گمرکی، همکاری دوجانبه در زمینه جلوگیری، تحقیق و جلوگیری از تخلف گمرکی ضمن رعایت قوانین اداری، حقوقی و ملی هر دو کشور و مبادله اطلاعات برای اطمینان یابی از اجرای صحیح قوانین و مقررات گمرکی، از موارد این موافقتنامه به شمار می رود.

به گفته این مسئول، تبادل تجربه در مورد انواع روش ها، وسایل و شیوه های نوین اختفای انواع مواد مخدر و قاچاق کالا، همکاری درباره اجرای آخرین تکنیک های جدید گمرکی به منظور ارتقای کارایی و سرعت عمل، تبادل اطلاعات در زمینه تعیین ارزش کالا، طبقه بندی و اعلام تعرفه و تعیین کشور مبدا کالا و همکاری برای اعمال «تحویل کنترل شده» برای کشف و دستگیری اشخاص درگیر در شبکه قاچاق مواد مخدر، دیگر مواد این موافقتنامه را تشکیل می دهد.

کاخکی اضافه کرد بر پایه این موافقتنامه گمرک های دو کشور برای تبادل اطلاعات فوری به صورت شفاهی و تایید آن به صورت کتبی، مبادله اطلاعات آماری و آمار تجارت خارجی دو کشور، اشتراک گذاری نظر کارشناسی برای مبارزه با تخلف گمرکی و تبادل آخرین تکنیک های به کار رفته برای ترخیص فوری کالا ارتباط مستقیم خواهند داشت.

مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن کشور 250 میلیون دلار بود.

کاخکی گفت: پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیک، قطعات ترمز خودرو، کاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین کالاهای وارداتی ایران از کره جنوبی به شمار می رود.

به گفته وی، بوتان، پروپان، هیدروکربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این کشور است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت