انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

پیشنهاد گزارش‌های فصلی برای ثبت‌نام در سایت بهین‌یاب

مصاحبه روزنامه دنیای اقتصاد با رییس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلن از پیشنهادی درباره سایت بهین یاب خبرداد. به گزارش «دنیای اقتصاد» محسن جمالیان در ادامه گفت: در جلسه‌ای که با قائم مقام امور تولید وزیرصنعت، معدن و تجارت داشتیم، پیشنهاد شد تا در جهت حذف تقاضای کاذب در بورس کالا، گزارش‌های فصلی خرید و فروش، ملاک ثبت‌نام در سایت بهین‌یاب قرارگرفته و این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: عدم سختگیری برای ثبت‌نام در سایت بهین‌یاب باعث هجوم تقاضای کاذب به خصوص در زمان عطش بازار می‌شد که امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته شاهد حذف تقاضای کاذب باشیم. رئیس انجمن تولید‌کنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلن از رشد قیمت مواد اولیه خبر داد و گفت: با وجود هماهنگی‌های صورت گرفته با انجمن کارفرمایی صنعتپتروشیمی، شاهد عرضه قطره‌چکانی و رشد قیمت مواد اولیه در بورس کالا بودیم. این موضوع باعث شد تا شورای رقابت به آن ورود کرده و تکلیف به عرضه پتروشیمی‌ها در بورس کالا کند. وی با اشاره به مشکلاتی که اعضای صنف در ارتباط با قراردادهای دولتی دارند، تصریح کرد: در دو ماه اخیر شاهد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی مواد اولیه بودیم و این در حالی است که تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلنی، قراردادهای بلند‌مدت با دولت دارند و از این رو متضرر می‌شوند و این موضوع منجر به تعطیلی واحد‌های اقتصادی و بیکاریکارگران خواهد شد. جمالیان افزود: بنابراین نیاز به افزوده شدن تبصره‌ای در قراردادها مبنی بر تعدیل قیمت در صورت رشد یا کاهش قیمت مواد اولیه هست که پیشنهاد تغییر ساختار وتعدیل قراردادهای دولتی و همچنین مسائل مربوط به تغییرات سریع و روزانه مواد اولیه دریافتی واحدها در جلسه مسوولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت «صمت»، مطرح شد. وی گفت: در این جلسه مقرر شد تا مشکلات و تعدیل قراردادها، مسائل دریافت مواد اولیه از بورس و همچنین مشکلات تغییرات روزانه بهای آن، از طرف انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلن، به‌صورت نامه تهیه و به مقامات سازمان برنامه و بودجه تحویل داده شود تا بتوانند اقدامات لازم را در جهت رفع ضرر و زیان واحدهای تولیدی اتخاذ کنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت