انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

چالش اصلی بازار محصولات پتروشیمی: پایین دستی ها تقاضای واقعی خود را اعلام نمی کنند

اعلام دقیق صنایع پایین دستی پتروشیمی از نیاز بازار، می تواند منجر به تامین کامل محصولات و فرآورده های مورد درخواست شود.

کارشناس تنظیم بازار دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی درگفتگویی خبری اظهارکرد: کف عرضه محصولات پتروشیمی بر اساس مصوبه شورای رقابت انجام می شود، بنابراین عرضه پتروشیمی ها در بورس کالای ایران به طور منظم پیگیری می شود.
مرضیه طهماسبی افزود: کارگروه تنظیم بازار، نظارت بر نحوه عرضه ها را برعهده دارد اما چالش اصلی نبود آمار واقعی از میزان تقاضا است به طوری که چندی پیش برای یک محصول که در شرایط معمول تقاضای 3 میلیون تنی در بازار دارد، شاهد 21 میلیون تن تقاضا بودیم و این امر نشان دهنده آن است که تقاضای کاذب می تواند بر بازار تاثیرگذار باشد.
وی تصریح کرد: بسیاری از مصرف کنندگان پایین دستی هیچ گاه تقاضای واقعی و مورد نیاز خود را اعلام نمی کنند و سامانه بهین یاب نیز نیازمند بازنگری است.
کارشناس تنظیم بازار دفترصنایع پایین دستی پتروشیمی با بیان اینکه برخی از شرکت ها پروانه دریافت کرده اند اما تولید ندارند، گفت: این شرکت ها متاسفانه درخواست خرید خود را ارائه می کنند و محصول را در بازار آزاد به فروش می رسانند که این امر از چالش های سامانه بهین یاب به شمار می رود.
وی درباره برخی انتقاد ها درباره عدم عرضه محصولات پتروشیمی درآستانه ورود به آخرین ماه سال 95 اظهارکرد: این مطلب درست نیست چون عرضه ها بر اساس برنامه در حال انجام است و اولویت تولید محصولات پتروشیمی تامین نیاز داخل کشور است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت