انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

چانه زنی پتروشیمی ها برای امتیازگیری با اهرم ارز صادراتی!

هلدینگ های پتروشیمی از نمایندگان مجلس درخواست کردند تا با اتخاد قوانین جدید شرایط را برای فعالیت های آتی تسهیل کنند.

 

 مدیران عامل هلدینگ های پتروشیمی در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشورمان خواستار حمایت مجلس از شرکت های پتروشیمی شدند.
بر پایه این گزارش، این مدیران با تاکید بر نیازبرای اتخاد تدابیر لازم برای فروش داخلی و نیز صادرات محصولات پتروشیمی از دولت و مجلس خواستند تا شرایطی ایجاد شود که مدیران صنعت پتروشیمی بتوانند تصمیم گیری و اقدام های لازم را درموارد ضوری اتخاد و معمول کنند.
جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در این نشست با اشاره به این که سال گذشته 4.4 میلیارد دلار صادرت از سوی این هلدینگ محقق شده است گفت: با احتساب فروش داخلی 50 هزار میلیارد تومان محصولات تولیدی روانه بازارهای مصرف شده است.
وی ادامه داد: تولید20.5 میلیون تن محصول از سوی مجتمع های تولیدی هلدینگ درسال 96 به ثبت رسید و امسال تولید بیش از22 میلیون تن را هدف گذاری کرده ایم و با توجه به تنوع تولید می توانیم افزون برتامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز رشد را تجربه کنیم.
ربیعی با تاکید بر لزوم حمایت تمامی متولیان امراز صنعت پتروشیمی با توجه به شرایط جدید گفت: در صورت داشتن اختیار عمل از سوی مدیران می توان تصمیم گیری های لازم را اتخاد کرد.
این گزارش می افزاید: طاهری نجف آبادی مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ نیز دراین نشست با اشاره به فعالیت های این هلدینگ و طرح های در دست اجرا خواستار همکاری وزارت خانه ها و سازمان های ذیربط برای تسهیل فعالیت ها از جمله ثبت سفارش و نیز ترخیص تجهیزات وارد شده برای طرح های درحال ساخت شد.
مرتضی عزیزی مدیر عامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان نیزبا ارائه گزارشی ازروند فعالیت ها و نیزبرنامه های آتی اظهارکرد: پتروشیمی صنعتی توسعه ای است و به عبارتی با توجه به کارکرد های خود صنعت برتر کشور به شمار می رود و بر همین اساس باید نگاه ویژه و کلانی در تمامی ابعاد به این صنعت پیشرو داشت.
وی ادامه داد: برخی مشکلات پیش آمده بر اثر تغییر قوانین سبب به وجود آمدن چالش هایی درمسیر عرضه، خرید و فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا شده است واین مسئله باید زوترحل شود همچنین تضمین طرح ها، نرخ خوراک، سهام عدالت و دستورالعمل های جدید برای صادرکنندگان محصولات پتروشیمی نیز از دیگر مشکلاتی است که باید با کمک دولت و مجلس حل شود تا روند فعالیت مجتمع های پتروشیمی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده محقق شود.
مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان افزود: اکنون با توجه به وضعیت صنعت پتروشیمی نیازمند تشکیل رگولاتوری هستیم تا بسیاری از مشکلات و چالش ها در چارچوب یک رگولاتوری کار آمد حل شود.

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت