انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

کاهش درآمدهای غول پتروشیمی روسیه در 3 ماه نخست سال2020

شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا سبب کاهش درآمدهای شرکت پتروشیمی سیبور روسیه در سه ماه نخست سال 2020 میلادی شد.

به گزارش پلاتس، شرکت سیبور (Sibur)، غول پتروشیمی روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و افت شدید قیمت مواد اولیه اساسی سبب کاهش درآمد عملیاتی این شرکت در سه ماه نخست سال 2020 میلادی شد، این در حالی است که آغاز تولید در مجتمع زاپسیب‌نفتخیم تاحدودی این زیان را جبران می‌کند.
بر اساس این بیانیه، فروش پلی‌پروپیلن سیبور در سه ماه نخست امسال با 87.3 درصد رشد به 243 هزار تن و فروش پلی‌اتیلن این شرکت نیز با بیش از 100 درصد رشد به 132 هزار تن رسید.
سیبور اعلام کرد که مجتمع جدید این شرکت با نام زاپسیب‌نفتخیم در شهر توبولسک روسیه که راه‌اندازی شده است که سبب کاهش 29.9 درصدی فروش گاز مایع (ال‌پی‌جی) این شرکت و رسیدن به رقم یک میلیون تن شد.
مقدار فروش نفتای شرکت سیبور نیز در مقایسه با سه ماه نخست سال 2019 در سطح 298 هزار تن ثابت ماند.
دیمیتری کونوف، رئیس هیئت‌مدیره سیبور، گفت: آغاز سال جاری میلادی با توفانی از وقایع همراه بود، همه‌گیری جهانی بی‌سابقه‌ای که فعالیت اقتصادی را در سراسر دنیا زمین‌گیر کرد. پیش‌بینی میزان تأثیر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا تقریبا غیرممکن بود و هنوز هم به‌سختی می‌توان آثار و مدت تأثیرگذاری آن را در آینده به‌طورکامل ارزیابی کرد.
بدترین عملکرد مربوط به بخش الاستومر شرکت سیبور بود که درآمد پیش از بهره، مالیات و استهلاک آن با افت 21.4 درصدی نسبت به سال قبل همراه شد. مشتریان اصلی این بخش را صنعت لاستیک خودرو تشکیل می‌دهد که فشار زیادی از این همه‌گیری جهانی متحمل شده است.
با این حال، این شرکت تأکید کرد باوجود شرایط به‌شدت نامناسب اقتصاد و بازار، نقدینگی کافی دارد و می‌تواند آثار ناشی از کاهش قیمت‌ها و نوسان بازار مربوط به بسیاری از محصولات پالایش و پتروشیمی را جبران کند.

منبع:نیپنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت