انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

۸۱ درصد از اراضی کشاورزی استان همدان تحت سیستم نوین آبیاری است

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۸۱ درصد از اراضی کشاورزی استان تحت سیستم نوین آبیاری است، گفت: همدان در سامانه نوین آبیاری رتبه سوم کشور را دارد.

ابراهیم فرامرزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  خشک شدن سفره‌های آب زیر زمینی،کاهش نزولات جوی و آبیاری سنتی سه معضل پیش روی کشاورزی استان است که امیدواریم با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بتوانیم بر این چالش‌ها غلبه کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته  8500تن از اراضی کشاورزی استان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری نصیب  استان شده است و در امسال نیز سهم استان همدان 9500تن است.

فرامرزی افزود: برای اجرای هر هکتار سامانه نوین آبیاری 4800 متر مکعب صرفه جویی شده است و تا به امروز نیز 140 هزار هکتار بالغ بر 700 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی انجام شده است.

وی تصریح کرد:  امیدواریم تا 20 سال آینده سطح آب‌های زیر زمینی به حال اول باز گردد و یکی از اسناد بالا دستی ما احیاء و تعادل بخشی سفره‌های آب‌های زیر زمینی است.

وی با بیان این که در دولت تدبیر و امید جلساتی در سطح معاون اول و ریاست جمهوری پیرامون موضوع آب وخاک برگزار شده است، عنوان کرد: پیشرفت‌های خوبی نیز حاصل گردیده است از جمله بستن چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتور های حجمی هوشمند برای استفاده چاه های مجاز و مصوبه ماده 11 که بایستی آب به صورت حجمی در مکان تحویل کشاورزان گردد از این جمله است.

رئیس آب و خاک و جهاد کشاورزی استان همدان  نصب کنتور حجمی را مرتبط با وظایف جهاد کشاورزی و وزرارت نیرو برشمرد و گفت: سامانه‌های آبیاری میکرو در حال ترویج است و با اجرای این روش آبیاری، میزان هدر رفت آب مصرفی کشاورزان به حد صفر خواهد رسید و راندمان انتقال آب نیز به بالای 95 درصد افزایش می‌یابد.

وی مهمترین وظایف  جهاد کشاورزی را افزایش بهره وری در تولید و مصرف آب برشمرد و بیان کرد: جامعه ما بیش از هر مقوله دیگری نیاز به غذای سالم و تولیدات استراتژیک را احساس می‌کند.

ابراهیم فرامرزی گفت: از بودجه 11 میلیاردی  مصوب سازمان جهاد کشاورزی کشور مقدار 5 میلیارد از  این بودجه به این استان تخصیص یافته است و سعی می‌کنیم وظایف ایجاد کیته تشکل‌های آب بران و  آبیاری‌ها  در آینده‌ای نزدیک به مردم واگذار شود.

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت