انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

5800 هکتار از اراضی کشاورزی شیروان به آبیاری تحت فشار تجهیز شد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: تاکنون 5 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان خراسان شمالی به آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

سعید خوشقامت با بیان اینکه شیروان مستعد اجرای 8 هزار و 500 هکتار از اجرای سامانه نوین آبیاری است اظهار کرد: پارسال سامانه آبیاری تحت فشار در 400 هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شد.
وی با بیان اینکه برای این میزان اجرای طرح در سال گذشته، 20 میلیارد ریال اعتبار از محل بند’د’ تبصره 4 هزینه شد گفت: اراضی مستعد اجرای سامانه آبیاری نوین در شیروان برای سال جاری 250 هکتار است که در این زمینه محدودیت اعتباری وجود ندارد بایستی اراضی مستعد شناسایی و مطالعه گردد.
خوشقامت افزود: تسهیلات آبیاری تحت فشار با هدف مدیریت بهینه مصرف آب با توجه به خشکسالی ها و کمبود آب تخصیص می یابد و یکی از اهداف اصلی تجهیز و نوسازی اراضی به سیستم های نوین است که در دراز مدت در بهره برداری از منابع آب، توزیع، مصرف آب و مدیریت مزرعه بسیار اثر بخش و مفید خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: در حال حاضر برای هر هکتار در سیستم قطره ای 70 میلیون ریال، سیستم بارانی 50 میلیون ریال و سیستم کم فشار 32 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
خوشقامت افزود: بهره گیری از سیستم های آبیاری نوین و تحت فشار نقش مهمی در کاهش مصرف دارد که استفاده از آن در اراضی کشاورزی موجب افزایش راندمان تولید می شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت