انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

استفاده از فناوری‌های پیشرفته در تولید قطعات پلیمری ماهواره ها

استفاده از پلاستیک‌های تقویت شده با الیاف کربن (CFRP) یکی از راهکارهای مناسب جهت تولید اجزاء سبک‌وزن بمنظور کاربرد در ماهواره در نظر گرفته شده است

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از ایران پلیمر، استفاده از پلاستیک‌های تقویت شده با الیاف کربن (CFRP) یکی از راهکارهای مناسب جهت تولید اجزاء سبک‌وزن بمنظور کاربرد در ماهواره در نظر گرفته شده است. بطوریکه، وزن قطعات ساخته شده از این مواد 50 درصد نسبت به فولاد و 30 درصد نسبت به آلیاژهای آلومینیومی کمتر گزارش شده است. بدین ترتیب، هزینه‌های پرتاب ماهواره به فضا بین 10 الی 100 هزار دلار به ازاء هر کیلوگرم کاهش خواهد یافت. در خصوص موشک‌های متداول، این هزینه در حدود 5000 دلار بر کیلوگرم می‌باشد. با این تفاصیر، هرگونه کاهش در وزن نهایی قطعات بکار رفته از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

 

شرکت Mitsubishi Electric با آغاز احداث کارخانه‌ای جدید قصد دارد تا ظرفیت تولید قطعات مورد نیاز ماهواره‌ها را دوبرابر نماید. این کارخانه جدید در محل کارخانه شرکت در شهر Sagamihara احداث خواهد شد. بر اساس گزارش‌های رسیده، در ماه اکتبر سال 2017 از این کارخانه بهره‌برداری خواهد شد.

 

شرکت Mitsubishi Electric در گذشته نه چندان دور موفق به توسعه فناوری کم هزینه‌ای بر پایه قالب‌گیری انتقال رزین در خلا (VaRTM) بمنظور تولید قطعات ساخته شده از CFRP شد. از کاربردهای این قعطات می‌توان بهبالابرهای فوق سریع و پروانه‌های صنعتی اشاره کرد. علاوه بر این، استفاده از این فناوری در تولید قطعات مورد استفاده در ماهواره نیز امکان پذیر است.

 

رزین مورد استفاده در قطعات ماهوره عموما سیانات استر بوده و الیاف کربن بدست آمده از قیر نیز بعنوان تقویت کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت