انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

جمالیان: مشق شب ما سخت طولانی است

اگر یادمان باشد که جمعیت کشاورز ایران پیر است (40 ساله) و از سوی دیگر بدانیم که نرخ بیکاری در سال 93 میان جوانان 15 تا 24 ساله ما، 25.7 درصد بوده است، آنگاه در می یابیم مشق شب همه ما چقدر سخت و چقدر طولانی است.

اگر یادمان باشد که جمعیت کشاورز ایران پیر است (40 ساله) و از سوی دیگر بدانیم که نرخ بیکاری در سال 93 میان جوانان 15 تا 24 ساله ما، 25.7 درصد بوده است، آنگاه در می یابیم مشق شب همه ما چقدر سخت و چقدر طولانی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، محسن جمالیان صبح امروز در هتل المپیک (شنبه 7 آذر 1394) در مجمع عمومی عادی این انجمن گزارشی از اقدامات هیئت مدیره طی سال 93-94 را ارائه کرد.

وی با مقدمه ای از بحران آب در دهه اخیر و سال های پیش رو بر مأموریت سنگین این انجمن تأکید کرد و گفت: اگر پای ما بلغزد، شک نکنید نسل های آینده، مرگ و نابودی را از ما به ارث خواهند برد و نفرین زمین خشک و بی آب روح همه را خواهد خراشید.

رییس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل 4 کارگروه فنی، استاندارد، بازاریابی و حقوقی در انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن خبر داد و گفت: امیدواریم این کارگروه ها بتوانند با موفقیت در انجام ماموریت هایشان هویت برجسته ای بیابند و در آینده، وزنه ای در اجرای تدابیر علمی و صنعتی به شمار آیند.

برگزاری کلاس های آموزشی برای مدیران کنترل کیفی، بهبود رتبه بندی واحدها، انشای عضویت در اتاق بازرگانی ایران، عضویت در انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، تشکیل کارگروه تخصصی به نام کمیته PE100 و مکاتبه با دستگاه های اجرایی را از اقدامات سال 94 هیئت رییسه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن برشمرد.

 

محسن جمالیان در مجمع انجمن تولیدکنندگان پلی اتیلن:
مشق شب ما سخت طولانی است

اگر یادمان باشد که جمعیت کشاورز ایران پیر است (40 ساله) و از سوی دیگر بدانیم که نرخ بیکاری در سال 93 میان جوانان 15 تا 24 ساله ما، 25.7 درصد بوده است، آنگاه در می یابیم مشق شب همه ما چقدر سخت و چقدر طولانی است.

متن کامل سخنرانی جمالیان، رییس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

درود بر شما دوستان و همراهان

درود بسیار ویژه به سرکار خانم محمودی نماینده محترم وزارت کار

و خوشامد خدمت جناب آقای عرفانی نماینده اتاق بازرگانی

نشست سالانه ما، همراه شده است با 40 سالگی صنعت لوله پلی اتیلن در ایران و این نشست، در حقیقت با یک جشن تولد همراه است.

در همین جا لازم میدانم یاد کنم از پایه گذاران این صنعت و پشتیبان ما که سنگ بنای صنعت لوله پلی اتیلن را پی گذاشتند.

با درود به همه آنان که همچنان حاضرند و آنان که از صحنه صنعت ما دور مانده اند.

سخن ام را همچون همیشه با یاد خدا و از زبان فردوسی بزرگ آغاز کنم:

نخست آفرین بر خداوند هود/ خداوند ما و خداوند مور
خداوند ناهید و بهرام و مهر/ خداوند این برکشیده سپهر

بامداد پیروز

خوش آمدید به دیدار یاران و دوستان، به سالروز بنیاد صنعت تولید لوله و اتصالات ایران خوش آمدید.

همواره پگاه و نیمروز و شامگاه تان خوش و روشن.

ما راه بلندی آمده ایم، راهی پر از سختی و ناهمواری، اما در پس آن همه فراز و فرود و ناهمواری و تلخکامی، امروز همه مان در این جا گرد هم آمده ایم و این خود به تنهایی یک شادکامی است.

با این امید که بتوانیم راه روشنی برای دهه های پیش رو، ترسیم کنیم و چشم انداز آینده ای روشن را نقش بزنیم.

پیش از شرح کامل گزارش کارکرد انجمن، بد نمی بینم نکته ای درباره حکمت با هم بودن و عضویت در یک صنف بگویم.

نکته ای است از گلستان سعدی

یکی را از مشایخ شام پرسیدند از حقیقت صوفیگری.

گفت پیش ازین، طایفه ای در جهان بودند، به صورت پریشان و به معنی جمع، اکنون جماعتی هستند به صورت، جمع و به معنی پریشان.

نگاه سعدی به انجمن صوفیان و دراویش، فارغ از خواص و کیفیات صوفی ها، نگاهی است تیزبینانه و پندآموز.

جمع، در ظاهر اگر با پریشانی درون همراه باشد، به چیزی نمی ارزد و راه گشا نیست.

امروز، اعضای انجمن باید که از دورن و بیرون توانا و مطمئن شویم و نه پون انجمن صوفیان در چشم سعدی.

همکاران و همراهان، بهتر از من می دانید که کارکرد انجمن، با توجه به اهمیت زندگی ساز آب و آبیاری، تا چه پایه مهم است.

مسئولیت انجمن ما در برابر زندگی نسل های آینده ایران زمین بسیار سنگین است.

تصویر فلات ایران در دهه های آینده با تلاش ما رقم می خورد.

اگر پای ما بلغزد، شک نکنید نسل های آینده، مرگ و نابودی را از ما به ارث خواهند برد و نفرین زمین خشک و بی آب روح همه را خواهد خراشید.

ما باید اراده کنیم تا زندگی آیندگان را بارور سازیم.

برای مهار آب و بهره ورزی درست از آب ها، باید که آگاهی مان را لحظه به لحظه بالا ببریم.

تازه ترین روش ها را در سامانه های آبیاری نوین، بشناسیم و صنعت مان را با سامانه های نوین هماهنگ سازیم.

جهان ما با بحران آب دست به گریبان است.

هر گاه ما از انجام مسئولیت مان باز بمانیم، بدانیم که جهان خشک می شود، دیگر کسی، سبکی نسیم را حس نخواهد کرد. زیتون زارها، گندم زارها و برنجزارها می خشکند، از نارنجستان های زیبای شیراز، از نخلستان های بم و جهرم، از انارستان های تفت و ساوه و از تاکستان های ارومیه نشانی ها نخواهد ماند.

مائده های زمینی برچیده می شود برکت از سفره ها می رود و دشت های خشک می ماند و فرزندان ما.

شاید حرف هایم شعری تلخ به گوش تان بیاید اما اگر از کار درست باز بمانیم، اگر کاهلی کنیم اگر منفعت روز را به انجام تعهداتمان برتری دهیم، چشم انداز سیاه و پرهراسی که گفتم از راه خواهد رسید.

اما امروز که اینجا ایستاده ایم از کارهایمان بگوییم و از آینده ای نزدیک تر.

در کارنامه انجمن صنفی ما، سال گذشته (سال 1394) سال بسیار بهتری بود بسیاری از کارهای پیش بینی شده را به انجام رساندیم و در زمینه های گوناگون و با از میان بردن سختی ها گام های بلندی برداشتیم.

به یاری همه اعضا و با کمک گرفتن از حدود 80 تن از نیروی کار کیفی کارخانه ها، توانستیم کارگروه های چهارگانه ای را برپا داریم تا بررسی مسائل فنی، آسان تر شود.

کارگروه های فنی، استاندارد، بازاریابی و کارگروه حقوقی در حقیقت کلیدهایی هستند برای رمزگشایی از گره های بسته ای که در اجرا عامل کندی کارهاست.

همه ما امیدواریم این کارگروه ها بتوانند با موفقیت در انجام ماموریت هایشان هویت برجسته ای بیابند و در آینده، وزنه ای در اجرای تدابیر علمی و صنعتی به شمار آیند.

برای آسان تر شدن ارتباط جغرافیای جدیدی را تعریف کردیم و در 5 استان کشور (اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی) نمایندگانی برگزیدیم تا همکاران مان در دوردست ها بتوانند بهتر مسائل و مشکلات شان را در میان بگذارند و انجمن هم در هموار
ساختن راه شان، کوشش کند و تلاش ما بر آن است تا همه استان های کشورمان زیر پوشش ارتباط نزدیک انجمن قرار بگیرند.

این کار در حال انجام است و خیلی زود همه اعضا در همه جای ایران در ارتباط نزدیک با انجمن قرار می گیرند.

کلاس های آموزشی برای مدیران کنترل کیی برپا کردیم و از همین راه، استانداردهای جدید تدوین شد و این کار باید همواره ادامه یابد و تکیه گاهی علمی و فنی باشد برای انجمن و برای گسترش توان فنی و علمی مجموعه.

در سال 94 کار رتبه بندی واحدها (در چارچوب معاونت آب و خاک) نظم بهتری یافت و مبنای دقیق تری پیدا کرد.

27 کارشناس از 180 واحد از اعضای انجمن برگزیده شدند تا در گروه های 2 نفره، اطلاعات موثر در رتبه بندی را مطابقه کنند.

با این کار کیفیت رتبه بندی واحدها به مراتب بهتر از سال های پیش انجام پذیرفت و میدانید که کیفیت بالاتر رتبه بندی ها، در حقیقت سطح کیفی کار تولید را هم بالا می برد.

همچنین قرار است رتبه بندی ها در چارچوب معاونت آب و فاضلاب نیز با همان دقت و کیفیت انجام پذیرد.

گمان همه ما بر این است که برای رسیدن به هدف های بزرگ مان باید حضور چشمگیر داشته باشیم در کانون های گوناگون اقتصادی و رایزنی.

از همین رو در سال 94 انجمن به عضویت اتاق بازرگانی و صنایع در آمد و امیدواریم در این پارلمان بخش خصوصی، بتوانیم نقش موثری داشته باشیم و به پیشرفت کار صنعت و تجارت یاری رسانیم.

البته به هنگام پذیرش عضویت انجمن در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قول دادیم در نخستین مجمع انجمن، اصلاحات ضروری در اساسنامه انجمن به عمل آوریم.

انشاء این کار انجام شده است و در بخش مختص وظایف اختصاصی انجمن در ماده 5 شرح داده شده است که در مجمع امروز به رأی گذاشته می شود.

همچنین در انجمن ملی پلاستیک عضو شدیم این انجمن یک جمع کاملا حرفه ای و تخصصی است و داشتن یک کرسی در میان همکاران و دوستان صنایع پلاستیک کشور می تواند در ادامه راهمان به ما کمک کند.

شاید در آن انجمن بتوانیم به هم آوایی و هماهنگی بهتری برای پیشرفت و رسیدن به به یک بخش خصوصی نیرومند و توانا کمک برسانیم.

پیوستن به انجمن ملی پلاستیک در آغاز راه به برکت حضور همکار و همراه عزیزم جناب آقای مهندس صحاف، نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است، ایشان هم اکنون به عنوان نایب رییس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک و رییس کمیسیون بازرگانی در انجمن ملی پلاستیک حضور دارند و حضورشان موثر و کارساز بوده و خواهد بود.

به یاری حضور جناب مهندس صحاف در انجمن ملی پلاستیک نتایج خوبی بدست آمده است. از جمله اینکه قرار شد مانع موجود در تحویل مواد اولیه برای صادرات لوله پلی اتیلنی در نشستی با وزیر صنعت، معدن و تجارت از میان برداشته شود.

همچنین در مورد تولید مواد پایپ گرید هماهنگی لازم با صنایع تکمیلی پتروشیمی و پتروشیمی های کشور برای تعدیل در تولید مواد پایپ گرید انجام پذیرفته است.

جناب مهندس صحاف تلاش کرده اند مشکل اعضای انجمن در ارتباط با وزارت دارایی و سازمان تأمین اجتماعی حل شود و در این راه به پیشرفت هایی هم رسیده اند.

با قدردانی از کوشش های جناب صحاف امیدوارم ایشان بیش از پیش موفق باشند.

از جمله کارهای مهمی که در سال گذشته انجام پذیرفته است، برپایی یک کارگروه کاملا تخصصی به نام کمیته PE100 است.

همه شما آگاه هستید PE100 محصولی است با حساسیت های فراوان البته ما در ایران و در زمینه تولید و PE100 هنوز به تکامل نرسیده ایم.

اما ادعاهای واهی بسیاری به گوش میرید که می تواند به صنعت ما آسیب برساند، انجمن در این کارگروه تولید PE100 را کارشناسانه پژوهش و پیگیری می کند و این امید هست که با وجود کارشناسان توانا به نتایج بسیار روشن برسیم.

امیدواریم در این کارگروه، نکات مبهم با دقت بررسی شود و راه حل های مهندسی شده و کاملا علمی ارائه شود.

هیئت رییسه انجمن صنفی ما در سال 94 بیش از سال های پیش برای دیدار با بزرگان صنعت وقت گذاشته است.

ما برای دیدار وزیران، مدیران، معاونان وزارت خانه ها رییسان اداره ها و همه آن کارآمدانی که به کار ما می آیند، شاید ما هم به کارشان بیاییم ساعت فراوانی کار کرده ایم شاید نتوانیم نشست های درون انجمن و بیرون انجمن را بشماریم اما میدانیم که دوستان اعضای هیئت رییس و همچنین کارشناسان فعال در کارگروه ها با کوشش و کار بسیار زمنیه ای فراهم آوردند تا نشست های انجام شده سودمند باشد و از دل هر نشست نکته یا نکته های گره گشا به چنگ آید.

تلاش های انجمن ما روشن بینی بزرگان وزرات نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در باورداشتن ما، نتایج بسیار خوبی به بار آورده است.

امروز نمایندگان انجمن ما، حضوری شاخص و کارساز در جمع برنامه ریزان طرح های کلان کشور دارند.

انجمن ما در کارگروه ارتقای بهره وری و صرفه جویی در آب، وزارت جهاد کشاورزی، همچنین در کارگروه هماهنگی همایش ملی صادرات و در کارگروه تخصصی برنامه عملیاتی استراتژی های پشتیبان صنعت آب و برق وزارت نیرو عضویت دارد و نماینده انجمن پیوسته در نشست های کارگروه ها که به نوعی سند چشم انداز راهبردی وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی را تدوین می کنند حضور دارند.

از اینکه امروز در کنار برنامه ریزان این دو وزارتخانه راهبردی می توانیم در ساخت آینده ایران همکاری کنیم، خوشحال هستیم.

و امیدواریم در آینده این همکاری های کارساز، همچنان ادامه یاد و پیامدهای خوب آن را به چشم ببینیم.

در مورد نامه نگاری ها اعم از الکترونیکی یا به صورت پیک سنتی باید یادآور شویم همه ما کوشیده ایم کیفیت مکاتبات بالا باشد، یعنی هر نامه که از سوی ما تحریر می شود، پشتوانه آگاهی و دانش و منطق داشته باشد، البته مکاتبات انجمن در سال 94، پر تعداد بوده است اما در چشم ما آنچه مهم است چگونگی پیام های ماست.

یادآوری می کنیم و میدانیم همه شما عزیزان و دوستان هم امروز پس از سال ها کار دریافته اید که نامه های انجمن ما و سخنان نمایندگان انجمن در نشست ها باید مهر هویت انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن را داشته باشد.

امروز من با تکیه به هوش و خردی و بینایی شما باور دارم که همه ما تلاش می کنیم حتی رفتار و کردارمان در مجامع گوناگون نیز هویت انجمن ما را گواهی دهد.

ما امروز به سوی تکامل رفتاری، ذهنی و اجتماعی می رویم و شاید واژه های سعدی بزرگوار در آن قصه درویشان مفهومی کامل بیابد:

ما جماعتی هستیم به صورت، جمع و به معنی هم جمع

نگاهی به گزارش های خاک وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ششم توسعه همچنین گزارش های مربوط به آب و آبیاری در برنامه ششم توسعه سنگینی و عظمت کار ما را یادآوری می کند.

متأسفانه آمار و ارقام درباره آب و خاک، چندان خوشایند نیست.

ما در مصرف سرانه آب جهان جایگاه بدی داریم (کارشناسان می گویند دو برابر میانگین جهان).

جمعیت شهری ایران 56.4 میلیون و جمعیت روستایی حدود 21.4 میلیون است،

جمعیت کشاورز ما پیر است و جوان های ما روستا گریزند و اسیر مغناطیس شهرنشینی هستند.

از کل اراضی 164 میلیون هکتاری کشور در حال حاضر تنها 18.8 میلیون هکتار در چرخه تولید محصولات کشاورزی قرار دارد.

و از این مقدار حدود 6.3 میلیون هکتار به صورت دیم مورد بهره برداری قرار می گیرد و مجموعه این آمار امیدوار کننده نیست.

اگر یادمان باشد که جمعیت کشاورز ایران پیر است (40 ساله) و از سوی دیگر بدانیم که نرخ بیکاری در سال 93 میان جوانان 15 تا 24 ساله ما، 25.7 درصد بوده است، آنگاه در می یابیم مشق شب همه ما چقدر سخت و چقدر طولانی است. یک یلدای بی پایان، باید بنویسیم و خشو خط و خوانا و خوب بنویسیم.

دوستان، مشق شب ما به روز می کشید و به کار مداوم و یکسره، وقت تنگ است و کار سترگی در پیش.

بر اساس اعلام نهادهای آب و خاک کشور امسال قرار است 1.4 میلیون هکتار به سیستم آبیاری مجهز شود.

البته هکتارهای بی شمار از زمین های قابل کشب کشور همچنان در در راه اند تا با کار علمی، تناسب را در آمار اقتصادی – اجتماعی آینده این سرزمین به سود پیشرفت رشد ایران دگرگون نمایند.

آنچه درباره طرح های پیش رو برای امسال و سال آینده گفته شده است تازه آغاز راه است.

اراده ما صنعتگران باید برای نمایش هنرمان به حرکت در آید، مهم نیست از طرح های آبرسانی برای میلیون ها هکتار خاک، به هر یک از ما چه سهمی می رسد، آنچه اهمیت دارد آن است که هر یک از ما، در اجرای بخشی از طرح های در راه، کاری کنیم که نشان و مهر انجمن صنعت ما را با خود داشته باشد.

و اعضای این انجمن بدون رشک و حسد باید که برای هنر و توانایی همراهان و همکاران خود برپا بایستند و دوست و همکار و همراه خود را آفرین بگویند.

کار ما باید نشان از دانش، دقت، فناوری، خلاقیت و مدیریت و برنامه ریزی به هنگام مان داشته باشد.

هیچ یک از ما در این هنگام و در تمام سال ها و ده های پیش رو حق اشتباه کردن نداریم، مشق شب مان باید پاکیزه و تمیز باشد.

با این امید که در آیین 50 سالگی صنعت لوله پلی اتیلن ایران، همه ما سربلند باشیم و انجمن ما هم به صورت، جمع و هم در معنی جمع باشد.

با سپاس از همه یاران و عزیزان لازم میدانم از همه کسانی که در یک سال گذشته برای انجام درست کارها کوشش کرده اند صمیمانه تشکر کنم.

در پایان باید از جناب آقای مهندس توکلی، یاور همیشگی سپاسگزاری کنم، ایشان همچون همیشه در پیشبرد کارها نقش کارساز و پیش برنده داشته اند.

یک سپاس ویژه دارم از جناب آقای مهندس دیانت پی، که با همه وجود و بدون کمترین چشم داشتی، کار دبیرخانه را پیش بردند و اجازه دادند تبادل آگاهی و اطلاع به خوبی انجام پذیرد.

دریغ است از دوست ارجمند و همکار گرامی ام، جناب آقای مهندس مهدوی یاد نکنیم که با همه صمیمیت و یکرنگی در انجام کارها کوشش کردند و انجمن را یاری رساندند.

همچین سپاسگزاری می کنم از جناب آقای رشیدی،

با درود به همه شما که در صنعت این سرزمین می کوشید.

امیدوارم روزگار چنان بگذرد که کار شما، نماد هنر و توانایی و ایران شود.

شما بی شک مایه سربلندی سرزمین مان هستید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت