انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

دو برابر شدن ظرفیت تولید پتروشیمی ایران تا پایان برنامه ششم

حمیدرضا رستمی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود ۶۰ میلیون تن در سال است، گفت: امسال با بهره‌برداری از ۱۰ طرح جدید پتروشیمی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه با بهره‌برداری از این واحدهای پتروشیمی ارزش تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود ۴٫۸ میلیارد دلار افزایش می‌یابد،تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید پترشیمی در سال آینده هم، ظرفیت تولید پتروشیمی ایران حدود ۹٫۶ میلیون تن دیگر افزایش پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با یادآوری این نکته که بر اساس اهداف تعیین شده برای توسعه صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه ششم توسعه، ظرفیت تولید با افزایش دو برابری به ۱۳۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد، اظهار کرد: ایران با در اختیار داشتن بزرگترین ذخیره گاز جهان از مهمترین پتانسیل توسعه صنعت پتروشیمی برخوردار است.

رستمی در تشریح مهمترین طرح‌های آماده بهره‌برداری پتروشیمی در سال ۹۵، گفت: امسال مجتمع پتروشیمی کاوه به عنوان بزرگترین طرح متانول جهان و با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن در سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره‌‌برداری از فاز دوم پتروشیمی کارون با ظرفیت تولید سالانه ۱۱۶ هزار تن، گفت: علاوه بر این در سال ۹۵ واحد ۵۵۴ هزار تنی اتیلن گرایکول پتروشیمی مروارید و فاز سوم پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۵۰ تن اوره و آمونیاک و فاز دوم پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید یک میلیون و ۹۰ هزار تن اتیلن در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

این مقام مسئول همچنین از بهره‌برداری واحد پلی‌استایلن پتروشیمی تخت‌جمشید با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر این امسال مجتمع پتروشیمی مهاباد با ظرفیت تولید ۳۳۰ هزار تن انواع پلی‌اتیلن و پتروشیمی مرودشت شیراز با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن اوره و آمونیاک و پتروشیمی کردستان با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن پلی‌ اتیلن در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تأمین مالی جذب سرمایه‌گذاری خارجی ایران می‌تواند به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پتروشیمی و پلیمر جهان تبدیل شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت