انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

دیگ‌های نذری، بازار پلیمر را داغ‌کرد

حجم معاملات محصولات پلیمری طی هفته گذشته در بورس‌کالای ایران با رشد ۲۰‌ درصدی روبه‌رو‌شد

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از روزنامه همشهری، طبق اعلام بورس‌کالای ایران، در هفته گذشته اکثر محصولات پلیمری مورد توجه خریداران بودند ولی بیش از هر کالایی پلی‌اتیلن‌های سنگین فیلم و پلی‌پروپیلن‌ها در کانون جذابیت قرار داشتند.

 

همچنین پلی اتیلن‌های ترفتالات، پلی استایرن‌های معمولی و مقاوم نیز حجم بالایی از تقاضا و معاملات را به‌خود اختصاص دادند. به گفته کارشناسان بازار، نزدیکی به‌ماه محرم از دلایل افزایش تقاضا برای پلی‌استایرن‌های معمولی و مقاوم است.

 

این 2 محصول به‌طور معمول در تولید ظروف یکبار مصرف کاربرد دارند. هر سال در ایام عزاداری ‌ماه محرم عرضه و مصرف ظروف یکبار مصرف به اوج خود می‌رسد.برخی کارشناسان با توجه به این موضوع احتمال می‌دهند در هفته جاری حجم تقاضا برای این گروه از پلیمرها در بورس‌کالا افزایش یابد، به این ترتیب نیاز به افزایش عرضه‌ها در این گروه از کالاها وجود دارد؛

 

به‌طوری که پلی‌استایرن مقاوم ۷۲۴۰ که با حجم ۳۵۰ تن و به‌صورت سلف عرضه شده بود، ۹۰۰ تن تقاضا داشت و در پایان با قیمت ۵ هزار و ۵۱ تومان معامله شد. عرضه نقدی این کالا نیز ۳۵۰ تن بود که با تقاضای ۱۹۷۰ تنی روبه‌رو شد و بیشترین قیمت خرید این کالا ۵ هزار و ۲۲۵ تومان بود. پلی‌استایرن معمولی ۱۵۴۰ نیز در 2عرضه سلف و نقدی و جمعا با حجم ۶۰۰ تن عرضه شد، بیشترین قیمت خرید نقدی آن ۴‌هزار و ۶۴۰ تومان و بیشترین قیمت خرید سلف آن هم ۴‌هزار و ۵۳۰ تومان بود.

 

در عین حال بسیاری از کارشناسان بازار با توجه به شواهد و قرائن شرایط این بازار را عادی توصیف می‌کنند و با اشاره به کاهش اختلاف قیمت‌ها در بورس‌کالا و بازار آزاد می‌گویند: در 2هفته اخیر خرید تعداد کدهایی که اظهارنامه مالیاتی تحویل می‌دهند بیشتر شده که این موضوع از ثبت قیمت‌های واقعی در بازار حکایت دارد.

 

در عین حال شنیده‌ها حاکی است همزمان با این موضوع کنترل و نظارت بورس‌کالا بر روند عرضه و تقاضای کدهای معاملاتی در این بازار افزایش یافته و در این میان بسیاری از کدهای معاف از مالیات نیز از چرخه معاملات توسط بورس‌کالا حذف شده‌اند. سهمیه‌ها نیز به‌صورت ماهانه مورد رصد قرار می‌گیرند و امکان بررسی دقیق‌تر میزان سهمیه واحدها فراهم شده است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت