انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

محصولات پتروشیمی ایران به برزیل رسید

در میان کشورهای آمریکای لاتین، برزیل گسترده‌ترین میزان صادرات را به ایران دارد، همچنین این کشور در میان 3 کشور اصلی واردکننده محصولات ایران در آمریکای لاتین است و در حال حاضر برزیل در لیست مشتریان پتروشیمی کشورمان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری شبستان، ایران و برزیل دارای روابطی تاریخی هستند و قدمت آن به بیشتر از یک سده می‌رسد. در میان کشورهای آمریکای لاتین، برزیل گسترده‌ترین میزان صادرات را به ایران دارد، همچنین این کشور در میان ۳ کشور اصلی واردکننده محصولات ایران در آمریکای لاتین است. از ابتدای روابط میان ایران برزیل، دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته و به طور پی در پی هیئت‌هایی در سطوح مختلف در رفت‌وآمد میان دو کشور بوده‌اند.

 

بنابراین گزارش، اقتصاد برزیل با برخورداری از بخش‌های بزرگ و روبه رشدی در حوزه کشاورزی، معدن، تولیدات صنعتی و خدمات، دارای بالاترین جایگاه در میان کشورهای آمریکای جنوبی است. صنایع برزیل شامل؛ صنایع خودروسازی، فولاد، پتروشیمی، هواپیما، رایانه و نیز کالاهای مصرفی بادوام، حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. بر همین اساس دو کشور به دنبال توسعه روابط اقتصادی خود با یکدیگر هستند و در این مسیر برزیل در لیست مشتریان پتروشیمی کشورمان قرار گرفته است.

 

یک مقام مسئول با اشاره به آغاز صادرات اوره به آمریکای جنوبی از برزیل و مکزیک به عنوان دو مشتری جدید پتروشیمی ایران نام برد و گفت: رقابت با عربستان در بازار پتروشیمی آمریکای جنوبی آغاز شد.

 

این گزارش می افزاید: انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در این زمینه به نقل از عبدالرضا زارع، مدیر بازرگانی پتروشیمی شیراز نوشته است: “برای نخستین بار اکتبر امسال یک محموله ۳۰ هزار تنی کود اوره مجتمع پتروشیمی شیراز به برزیل صادر شده است. بازاریابی برای فروش و صادرات محموله بیشتر اوره به برزیل در دستور کار قرار گرفته است، پیش بینی می‌شود در صورت توافق با خریداران به زودی یک محموله جدید اوره به این کشور آمریکای جنوبی صادر شود. علاوه بر برزیل، بازاریابی‌هایی هم در سایر کشورهای آمریکای جنوبی و لاتین برای صادرات اوره انجام شده به طوری‌که مکزیک هم پتانسیل واردات اوره از ایران را دارد.”

 

بنابراین گزارش، ایران در طول ۱۰ ماهه نخست لغو تحریم‌ها، صادرات محصولات پتروشیمی به آمریکای جنوبی به عنوان یک بازار نوظهور و جدید را آغاز کرده است و تاکنون سه محصوله پتروشیمی ایران به برزیل صادر شده است. مهر در این باره خبر داده است: “آمار نشان می‌دهد که تابستان امسال دو محموله محصول اوره پتروشیمی کرمانشاه در مجموع به وزن بالغ بر ۷۴ هزار تن به برزیل صادر شده است.

 

مدیریت بازرگانی صنایع پتروشیمی کرمانشاه با تایید خبر صادرات ۲ محموله اوره پتروشیمی به کشور برزیل، گفته که تاکنون دو محموله ۲۷۵۰۰ تنی و ۳۶۷۵۰ تنی به این کشور آمریکای جنوبی صادر شده است. پس از پتروشیمی کرمانشاه، مجتمع پتروشیمی شیراز هم اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی یک محموله جدید اوره به برزیل صادر کرده تا عملا این کشور آمریکای جنوبی به جدیدترین بازار محصولات پتروشیمیایی ایران در دوران پسابرجام تبدیل شود.”

 

یادآور می شود: پتروشیمی شیراز از سال 1338 در منطقه فارس، شیراز، کیلومتر 5 جاده پل خان سد درودزن تأسیس و هم اکنون با بیش از پنجاه سال تجربه در تولید محصولات پتروشیمیایی و درک نیازهای آتی مشتریان ضمن تأکید بر توسعه و کیفیت محصولات نسبت به تأمین محصول و برآورده کردن انتظارات و نیاز ذینفعان بخصوص مشتریان اقدام کرده است. میزان تولیدات این شرکت با ایجاد واحدهای منطقه دو در سال 1363 به  بیش از 10 برابر ظرفیت واحدهای منطقه یک رسید و پیش بینی می شود با بهره برداری از طرح آمونیاک و اوره سوم حجم تولیدات شرکت به میزان  1072500 تن اوره در سال افزایش یابد.

 

هیئت مدیره شرکت با درک نیازهای آتی و بمنظور تأمین نیاز مشتریان داخلی و خارجی اجرای طرح اوره و آمونیاک چهارم، طرح جایگزین واحدهای منطقه یک را در دستور کار رهبران سازمان قرار داده است و در این راستا رهبران ضمن پیگیری جهت دریافت موافقت اصولی  از سازمان های ذیربط با دوراندیشی و در راستای استراتژی ” استفاده بهینه از دارائیها ”  نسبت به اجرای مشترک خطوط گاز، آب و برخی از واحدهای پشتیبانی اقدام نموده است. پتروشیمی شیراز  در  نوزدهم دی 89 به شرکت سهامی عام تبدیل و سهام آن صد در صد به بخش خصوصی واگذار شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت