انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

وزیرجهاد کشاورزی در افتتاحیه نمایشگاه آیفارم؛آبیاری ۱۵۰ هزار هکتار با سیستم‌های هوشمند

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن؛ مراسم افتتاحیه نمایشگاه آیفارم (کشاورزی و گلخانه) امروز ۳ مهر ماه با حضور غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد.

غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: شاید یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان حوزه تولید سیستم‌های نوین و تجهیزات کشاورزی و گلخانه و افرادی که در نمایشگاه بین‌المللی آیفارم شرکت کرده و می‌کنند، بازاری برای آنچه که آفریده‌اند و خلق کرده‌اند، باشند. من در اینجا می‌خواهم بگویم که همه مسئولان کشور و مقام معظم رهبری تاکید دارند که دستاوردهای فعالان حوزه تولید سیستم‌ها و تجهیزات نوین کشاورزی و گلخانه باید در سراسر این اقلیم و سرزمین به کار گرفته شوند زیرا ما به خاطر شرایط آبی کشور به استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری نیاز داریم.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده است که سالانه از سیستم‌های نوین آبیاری تولید داخل برای آبیاری ۳۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی استفاده کنند. ۱۵۰ هزار هکتار از آن زمین‌ها با سیستم‌های هوشمند آبیاری خواهند شد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: تکلیف این است که در گلخانه‌ها هم بالای ۱۰ میلیون تن محصول با سیستم‌های نوین آبیاری نوین آبیاری و تولید شوند و این به معنای وجود یک میدان کار گسترده و مشتریان آماده برای فعالان حوزه تولید سیستم‌ها و تجهیزات نوین کشاورزی و گلخانه است بنابراین در سمت تقاضا مشکلی نخواهد بود.

نوری قزلجه ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به همراه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند که نیاز مالی فعالان حوزه کشاورزی و گلخانه تامین شود تا آنها متقاضیان خوبی برای تولیدکنندگان تجهیزات و سیستم‌های مرتبط باشند.

او از شرکت‌هایی که در نمایشگاه بین‌المللی آیفارم مشارکت کرده‌اند، درخواست کرد که قیمت تمام شده محصولاتشان را تا حد ممکن کاهش بدهند چون هر چقدر که قیمت تمام شده سیستم‌های آبیاری نوین زمین‌های کشاورزی و گلخانه‌ها کمتر باشد، تقاضای بیشتری ایجاد خواهد شد. اینگونه، اتفاقات خوبی برای بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشورمان رقم می‌خورد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی تلاش خواهد کرد که سیستم‌های نوین آبیاری که در کشورمان تولید می‌شوند، بیش از پیش به بازار تجارت بین‌المللی راه پیدا کنند تا هم دوستان و همسایگان بتوانند از امکانات فنی کشورمان استفاده کنند و هم شرکت‌های داخلی فعال در حوزه تولید سیستم‌ها و تجهیزات نوین کشاورزی بتوانند در سطح جهانی با افتخار فعالیت کنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت