انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

کمیته آفا از ابتدا تا اکنون

امروز چهارشنبه مورخ 3/3/96 آخرین جلسه تدوین کتابچه فنی و نصب لوله های پلی اتیلن با حضور رییس هیأت مدیره انجمن و اعضای کمیته آفا ، از ساعت 9-12 در محل انجمن برگزار گردید

مهندس علیرضا صحاف امین درحاشیه این نشست در گفتگو با روابط عمومی انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن با اشاره به هدف و چگونگی شکل گیری کمیته آفا اظهار کرد: اولین جلسه گروه آموزش ، فنی و استاندارد ( آفا) در آخرین هفته آبانماه 1395 تشکیل گردید . این جلسه با دو جلسه بعدی اولیه بهمراه 30 عضو فراخوان شده توسط سایت انجمن تشکیل گردید که باعث تشکیلی گروهی به نام آفا گردید .

وی افزود : هدف از تشکیل این گروه تهیه کتابچه ای کاربردی و فنی در موضوع لوله های پلی اتیلن بود که موضوعاتی مانند انبارش ، جابجایی و حمل و نقل ، تست هیدرواستاتیک در محل اجرای پروژه ، نحوه کارگذاری و لایه ریزی در ترانشه را در بر می گرفت که بتواند خوراک لازم جهت دفاع از لوله های پلی اتیلنی را برای گروه بازاریابی انجمن فراهم آورد .

وی همچنین با اشاره به منابع مورد استفاده گفت : در جلسات اولیه ، سعی در بررسی منابع موجود برای این موضوعات گردید که مجموعا 30 منبع مختلف از استانداردهای اروپایی ، آمریکایی ، استرالیا و کانادا ، نشریه 303 سازمان مدیریت منجر گردید که نهایتا با توجه به این مطلب که استانداردهای لوله های پلیمری در ایران بر اساس منابع اروپایی تدوین گردیده اند و در استانداردهای آمریکایی از مفاهیم متفاوت در این لوله ها استفاده می گردد تصمیم به انتخاب 5 منبع اروپایی نهایی گردید .

صحاف امین در ادامه خاطرنشان کرد: در جلسات اولیه و برای چهار فصل مختلف کتاب ، 8 نفر از اعضای گروه ، داوطلب انجام ترجمه متون شدند که ظرف مدت دو هفته می بایست متون را ترجمه و تحویل نمایند . همچنین در درون این گروه نزدیک به سی نفره و برای تشکیل جلسات تخصصی پیوسته و مستمر،  8 عضو با نام گروه آفا تخصصی انتخاب گشتند که نسبت به بررسی متون ، مقایسه استانداردها و در نهایت تهیه متن نهایی اقدام نمایند .

وی همچنین اذعان داشت : اعضای این گروه هشت نفره آقای مهندس هارطونیان ، آقای مهندس جباری ، آقای مهندس دربندی ، آقای مهندس آزادی خواه ، آقای دکترآراسته منش ،آقای مهندس جاویدزاده ، خانم دکتر شاهنوشی و بنده تعین شدندکه آقای مهندس جاویدزاده جز در جلسه انتخاب هرگز در جلسات بعدی این گروه شرکت نکردند . بعد از دریافت متون متاسفانه بعلت سطح بسیار نازل ترجمه ها و اشکالات فراوان مفهومی در متن مجبور به تقسیم کار بین اعضای همین گروه هفت نفره گردید که طی حدودا پانزده جلسه تا پایان سال 95 متون نهایی آماده گردید . بعد از جلسه نهایی نیز بنده بهمراه خانم دکتر شاهنوشی طی هفت جلسه دو نفره در محل انجمن اقدام به بازخوانی مجدد ، تطابق متون با متن اصلی و تهیه متن نهایی نمودیم و نهایتا بعلت ارتباط مساله ترانشه با خاک جلسه نهایی را در گروه تخصصی و با حضور کارشناسان بخش خاک از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و مهندسین مشاور یکم در تاریخ چهارشنبه 27 اردیبهشت انجام گردید و براین اساس برای جمع بندی کتاب و بررسی نهایی از کل اعضای گروه آفا برای جلسه نهایی در تاریخ 3 خرداد دعوت بعمل آمد که آخرین مرحله بررسی متن اصلی این کتاب بود.

در حال حاضر این کتاب بدون مقدمه در حدود 60 صفحه می باشد که بزودی متن نهایی آن جهت انجام عملیات ویراستاری و چاپ آماده می گردد.

مهندس علیرضا صحاف امین درپایان گفت : ضمن تشکر از اعضای گروه تخصصی آفا و تشکر ویژه از سرکار خانم دکتر شاهنوشی بابت کمک و همراهی همیشگی ایشان در تدوین این کتاب ، امیدوارم تلاش های صورت گرفته باعث اعتلای سطح تولیدات لوله و اتصالات پلی اتیلنی و افزایش طول عمر کارکرد آنها در پروژه های کشور گردد.

 

 

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت