انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

ادامه روند نزولی قیمت بیشترگریدهای پلیمری در بازارهای جنوب آسیا

در هفته ای که گذشت بازارهای آسیایی تحت تاثیر کاهش تقاضا هفته ای نزولی را سپری کردند تا بازار جنوب آسیا روندی نزولی را تجربه کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، سید جواد موسوی، مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم در گفتگو با انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران گفت:

قیمت اتیلن  دو ماهی است که روند با ثباتی را سپری می کند و قیمت معامله آن در محدوده  1140 تا 1170 دلار در نوسان بود، نکته جالب توجه اینکه در هفته جاری کاهش 5 دلاری قیمت این محصول و شکستن کف 1140 دلاری است که داده منفی برای آینده بازار پلی اتیلن ها است.

قیمت محصولات پلیمری هم در هفته جاری ضعف تقاضا و افزایش عرضه ها منجر به نزولی شدن نرخ شان شد و به جز کالای پلی اتیلن سنگین بادی مابقی کالاها با کاهش نرخ مواجه شدند.

در هفته جاری قیمت بیشترکالاها نزولی بود، در این بین بیشترین کاهش مربوط به کالاهای پلی اتیلن سنگین تزریقی و سبک خطی بود که به ترتیب با 40 و 30  دلار کاهش نرخ مواجه شدند. کاهش نرخ پلی اتیلن سنگین تزریقی چیزی در حدود 3.5 درصد است که رقم قابل توجهی است. کمترین کاهش نرخ نیز مربوط به پلی اتیلن سنگین فیلم و PVC  و با 5 دلار کاهش است.

تنها کالایی هم که در هفته جاری بدون تغییر بود پلی اتیلن سنگین بادی بود و به قیمت میانگین 1240 دلار معامله شد.

نرخ دلار : در حال حاضر نرخ دلار مبادله ای برابر با  30379 ریال و نرخ دلار در بازار تهران برابر با 34468 ریال می باشد، که به نسبت با مبنای محاسبه نرخ های قبلی 78 ریال افزایش را نشان می دهد. البته به نظر می رسد نرخ مبنای قیمت های پایه آتی چیزی در حدود 34400 ریال باشد، که به نسبت به مبنای محاسبه قبل افزایشی در حدود 10 ریال را نشان می دهد که تا کنون تغییر با اهمیتی نمی باشد.

 

خلاصه وضعیت مواد پلیمری در بازارهای آسیا

نکته: قیمت کالا ها به صورت CFR(تحویل در بندر مقصد) است.

 

نمودار روند تغییرات قیمتی پلی اتیلن های سنگین در بازارهای جنوب آسیا در 5 ماهه اخیر

 

 

وضعیت قیمت های پایه فعلی:

قیمت های پایه فعلی در مورد بسیاری از گریدها در سطح مطلوبی ارزیابی می شود ولی همان طور که در گزارش بازارهای جهانی مشاهده شد روند قیمت ها همچنان دارای سیری نزولی بوده و پیش بینی نرخ ها را دشوار کرده است ولی اگر این روند نزولی در هفته آتی نیز ادامه داشته باشد بدون شک بار دیگر شاهد کاهش قیمت های پایه در بازار داخل خواهیم بود، هر چند که در شرایط فعلی هم برخی از کالاها چون PVC پتانسیل ریزش قیمت را دارند. توصیه می شود تمامی فعالان بازار با سیاستی محافظه کارانه پیش رفته و در حد نیاز خود خرید کنند و توجه زیادی به قیمت نفت و فرآورده های نفتی در بازارهای جهانی و همچنین نرخ دلار در بازار داخل داشته باشند. در نهایت باید گفت که انتظار می رود با توجه به کاهش حجم صادرات و ضعف تقاضا در بازارهای جهانی حجم عرضه ها در بازار داخلی افزایش یابد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت