انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

افتتاح مجتمع پتروشیمی مهاباد با حضور رییس جمهوری

مجتمع پتروشیمی مهاباد با واحدهای تولیدی پلی اتیلن سنگین و سبک خطی با ظرفیت تولید ٣٠٠ هزار تن در سال و بوتن -١ با ظرفیت تولید ٣٠ هزارتن در سال با حضور و فرمان رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه پس از دیدار با مردم شهرستان مهاباد و افتتاح این طرح پتروشیمی از بخشهای مختلف این مجموعه صنعتی بازدید کرد و با توضیح متخصصان و مسوولان در جریان روند فعالیت ها و محصولات مجتمع پتروشیمی مهاباد قرار گرفت.

 

 

 

 

مجتمع پتروشیمی مهاباد‌‌‌‌‌‌ به منظور توسعه تولیدات پتروشیمیایی در کشور و ایجاد کار و اشتغال و تولید مولد و همچنین توسعه صادرات پترو شیمیایی و استفاده بهینه از منابع گازی کشور و ایجاد ارزش افزوده بر روی سرمایه‌های ملی با مشارکت پتروشیمی ایران و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شکل گرفته است.

 

به گفته مسوولان، بهره برداری رسمی از این مجتمع پتروشیمی تحول بزرگی در رفع محرومیتها و اشتغالزایی در این منطقه ایجاد خواهد کرد، به طوری که در آینده نزدیک می توان شاهد توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در غرب کشور و ایجاد زیرساختهای توسعه ای در نقاط کمتر توسعه یافته این منطقه بود.

 

گفتنی است که مجتمع پتروشیمی مهاباد یکی از طرح های پتروشیمی ١٢ گانه در امتداد خط لوله اتیلن غرب است و این طرح از دیماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرده و تاکنون چند محموله از محصولات این پتروشیمی به خارج از ایران صادر شده است .

 

پتروشیمی مهاباد با ظرفیت قابل قبولی درحال فعالیت است ومحصولات تولیدی این طرح پتروشیمی در داخل و خارج به فروش می رسد و پتروشیمی مهاباد نیز مانند اغلب پتروشیمی های کشور حدود ٧٠ درصد فروش خارجی و ٣٠ درصد عرضه داخلی دارد.

 

مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ٣٠ هزار تن بوتن ١ را تولید کند.

 

مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی سالانه حدود ٣٢۴ هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله  اتیلن غرب از عسلویه به این مجتمع منتقل می شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت