انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

برگزاری کارگاه آموزشی نرم افزار سامانه پایش تاسیسات آب (سپتا) در آبفار مازندران

یک دوره کلاس آموزشی نرم افزار سامانه پایش تاسیسات آب (سپتا) با حضور مدیران امور آبفار شهرستانها و کارشناسان بهره برداری و نگهداری و رابطین پیمانکاران در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت ابفای روستایی مازندران در این کارگاه با اشاره بر ضرورت داشتن اطلاعات کافی از امکانات و چالش ها و مستند سازی اظهار داشت: علیرغم اینکه استان مازندارن در کشور به عنوان استانی دارای امکانات و منابع آبی خوب شناخته می شود اما در واقع ذخیره آبی در مازندران زیر 10 درصد است در حالیکه در کشور حدود 40 درصد می باشد.

دلاور بابازاده افزود: در استانهای دیگر از منابع آبی ذخیره شده در پشت سدها استفاده می شود اما ما در مازندران از این حیث فقیر هستیم و از آبهای زیر زمینی استفاده می کنیم. میانگین آبدهی چاههای آب شرب هم زیر 10 لیتر درثانیه می باشد.

وی با اشاره به برخورداری 70 درصد از جمعیت روستایی مازندران از آب شرب سالم و بهداشتی گفت: در واقع 30درصد ازجمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی محروم هستند،علاوه بر این بخشی از این تاسیسات آبی فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

بابازاده کمبود منابع انسانی و منابع مالی در بکار گیری از دانش و تکنولوژی روز را به عنوان دو چالش اساسی در شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نام برد و افزود: ضروری است با جذب نیروهای انسانی کارآمد و نهادینه کردن تکنولوژی به روز ضمن شناسایی چالش ها و ضعف ها با ارایه مستندات به نهادهای بالادستی بتوانیم توسعه آینده را رقم بزنیم.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، سامانه سپتا را در راستای تهیه، تدوین، تکمیل و ارسال تمام اطلاعات مربوط به حوزه معاونت بیان کرد و گفت: سامانه سپتا این امکان را به کاربران میدهد تا اطلاعات طبقه بندی شده و کاملی از تمامی تأسیسات خود داشته باشند و با پیش بینی بودجه و سرعت و سهولت در استفاده از داده ها، تصمیمات صحیح تری به ویژه در مواقع بحرانی بگیرند.

یکهزار و 560 روستا از دو هزار و 972 روستای مازندران زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستائی هستند که آب مورد نیاز آنها از 289 دهنه چشمه، 374 حلقه چاه و آب خریداری شده از آب و فاضلاب شهری تامین می شود.

هم اکنون 376 هزار مشترک زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران قرار دارند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت